Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد جمالی زاده عصر یکشنبه در نشست خبری در سالن زکریا افزود: برای مقابله با کرونا فعالیت های مختلفی در رفسنجان و انار انجام شده به طوری که با تشکیل کمیته های مبارزه با کرونا در شهرها و روستاها اقداماتی شامل ضدعفونی محیط و اماکن روستایی و نیز روند بهداشتی تولید در کارگاه های تولید ماسک زیر نظر این کمیته انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توسط نیروهای معاونت بهداشتی، بازرسی هایی در شهرستان های رفسنجان و انار طی ۲ ماه گذشته انجام و ۲ هزار ۶۳۹ اماکن عمومی شامل مساجد، پارک ها و جاهایی که تردد عمومی زیاد است مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۲۰ مورد تعطیل شد.

جمالی زاده تصریح کرد: همچنین از هشت هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این ۲ شهرستان بازدید به عمل آمد که ۱۸۳ مورد تعطیل شد ضمن اینکه  ۳۰ مرکز عرضه قلیان تعطیل شد.

وی با اشاره به بازدید و نظارت از سه هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولید ماسک در رفسنجان اظهار داشت: از این تعداد ۷۳ کارگاه مورد بازرسی قرار گرفت که ۵۶ کارگاه تولید ماسک در این بازرسی ها تأییدیه بهداشتی دریافت کردند.

جمالی زاده از دیگر اقدامات انجام شده راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته در کریم آباد محقق با استقرار سه پزشک برای بررسی بیماران تب دار و دارای علائم تنفسی عنوان و تصریح کرد: مرحله اول طرح غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان انجام شد و در این طرح ۹۹ هزار خانوار از ۱۰۲ هزار خانور تحت پوشش این دانشگاه پایش شدند.

وی اجرای مرحله دوم این طرح را از ۲۳ فروردین ماه امسال عنوان کرد و گفت:  در این مرحله همه خانوارها مجدد بیماریابی و غربالگری می شوند که تاکنون در روستاها به طور ۱۰۰ درصد و در شهرها ۴۰ درصد تماس ها انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: همچنین ۴۵ هزار نفر از رفسنجانی ها در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت  ۴۰۳۰ شرکت کردند.

مبارزه با کرونا در بیمارستان رفسنجان با صرف ماهیانه ۱۰ میلیارد ریال

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: ماهانه ۱۰ میلیارد ریال برای خرید اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش، کیت حفاظتی و مواد ضدعفونی کننده برای مبارزه با کرونا در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان هزینه می شود.

علی مظفری اظهار کرد: در راستای اهداف وزارت بهداشت و سلامتی مردم ۱۵۰ هزار ماسک، چهار هزار و ۵۰۰ کیت حفاظتی ۲ هزار و ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح در ماه در بیمارستان های رفسنجان، کلینیک ها و آزمایشگاه استفاده می شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی نقاهتگاه ۲۹ تختخوابی، آماده کردن خوابگاه های دانشگاه با ۵۰ تخت و ۶ سوئیت ویژه برای اسکان بیماران کرونایی از اقدامات در این زمینه است که انجام شد.

مظفری همچنین گفت: بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس از ۲۲ اسفند در حال راه اندازی است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با کمک مجتمع مس سرچشمه و شرکت ملی صنایع مس ایران در حال ساخت و تجهیز است.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای وسعت ۷۵۰ متر مربع و شامل سه اتاق ایزوله، تریاژ، واحد پذیرش و ترخیص، اتاق  cpr و بخش دارویی است که قرار است دربحران های احتمالی کمک کننده باشد.

مظفری افزود: کرونا در کمین است و متأسفانه ۳۰ درصد افراد ممکن است هیچ علامتی نداشته و ناقل این بیماری باشند همچنین ۵۰ درصد افراد امکان دارد بیماری کرونا را به صورت خفیف داشته باشند پس همگان نکات بهداشتی و فاصله ۲ متری را رعایت کنند و سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای نیز مراقب باشند تا سیستم ایمنی آن ها ضعیف نشود.

وی گفت: راه اندازی آزمایشگاه کووید ۱۹ در رفسنجان با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان اقدامی است که علاوه بر اینکه در زمان بحران کرونا در شناسایی بیماران موثر است در آینده هم برای تشخیص بیماری های هپاتیت و اچ آی وی و غیره نیز مفید خواهد بود.

۲۵ پروژه تحقیقاتی در رفسنجان در حال انجام است

معاون تحقیقات و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز با اشاره به اینکه از عمر این ویروس سه ماه می گذرد و برخی سوالات در این زمینه برای ما دارای اهمیت است گفت: میزان شیوع این ویروس در رفسنجان، کشف رفتار این ویروس، وضعیت مواجهه پرسنل درمانی با این ویروس، میزان درصد مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و دیگر آیتم های کرونایی برای شفاف سازی برای نسل حاضر و نسل های آینده در حال بررسی است که این اهداف در قالب ۲۵ پروژه تحقیقاتی با اعتبار ۲ میلیارد ریال  آغاز کردیم.

علی شمسی زاده به اجرای جشنواره آنلاین با عنوان ایده ها و اختراعات در مقابله با کرونا در حوزه های مختلف صنعت، بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: از ایده های کمک کننده در دوران کرونا و پسا کرونا استقبال خواهیم کرد.

یکهزار خانوار رفسنجانی توسط دانشجویان پزشکی رفسنجان غربالگری کرونا شدند

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: یکی از ظرفیت هایی که می توان از آن در راستای مبارزه با کرونا بهره مند شد استفاده از دانشجویان پزشکی است.

وی افزود: ارتباط مجازی با این قشر برقرار شد و دانشجویانی که علاقمند بودند در این طرح شرکت کردند و سه کارگاه تولید رسانه ای، نشریات و طراحی پوستر، غربالگری کرونا با علاقمندان تشکیل شد.

محمدرضا حاجی زاده فعالیت در بخش تولیدات رسانه ای توسط دانشجویان را ارزشمند و در راستای ترغیب مردم به انجام امور بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری موثر خواند و افزود: تولید کلیپ ها و پادکست از جمله سفری به نام ویتامین، از شایعه تا حقیقت برای حمایت از قشر پرستاران و کادر درمانی بود که رضایت مردم در این زمینه جلب شد.

وی ادامه داد: دانشجویان پزشکی رفسنجان توانستند در ایام تعطیل در مرحله اول غرابلگری کرونا، یک هزار خانوار را غربالگری و بیماریابی خانه به خانه کنند و در سامانه ۴۰۳۰ این خانورها را غربالگری کردند.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مبارزه با کرونا راه اندازی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای پایین آوردن قند خون خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228662 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند