Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@15:50:33 GMT

درگیری ارتش ترکیه با جبهة النصره

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۲۲۸۹

نیروهای ارتش ترکیه در رویدادی کم سابقه با تروریست‌های جبهة النصره در استان ادلب درگیر شده و دو تروریست را کشتند. ناطقان: در جریان تلاش نیروهای ارتش ترکیه برای بازکردن مسیر بزرگراه «ام-۴» (حلب به لاذقیه) دو عنصر وابسته به گروهک تروریستی «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه العهد، نیروهای ارتش ترکیه تلاش داشتند عناصری که بزرگراه را مسدود کرده بودند، متفرق کنند، اما آن‌ها به سمت خودروی ارتش ترکیه حمله و آن را به شدت تخریب کردند. پس از این اتفاق یک فروند پهپاد ترکیه نیز مقر تروریست‌های جبهة النصره را در اطراف شهرک «النیرب» در جنوب شرق ادلب هدف قرار داده و در پی آن دو عنصر تروریست کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای ارتش ترکیه همچنین از گاز اشک آور برای متفرق کردن مسدودکنندگان مسیر بزرگراه استفاده کردند. این برای اولین بار است که ارتش ترکیه با افرادی که اقدام به بستن بزرگراه و برپا کردن چادر کرده‌اند، درگیر می‌شود.

هفته پیش وزارت دفاع روسیه از دولت ترکیه به علت مقابله با عناصری که اقدام به بستن بزرگراه می‌کنند، تشکر کرده بود. به نوشته رسانه‌های سوریه، این عناصر به گروهک هیئه تحریر الشام وابسته هستند. گروهکی که با توافق آتش‌بس میان ترکیه با روسیه و ایجاد منطقه کاهش تنش مخالف است.
منبع: فارس برچسب ها: درگیری ، ارتش ، ترکیه ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درگیری ارتش ترکیه ناطقان نیروهای ارتش ترکیه جبهة النصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند