Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:15:58 GMT

تکمیل سد ارغون نقش مهمی در تامین آب پایدار منطقه دارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۲۶۹۴

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: تکمیل سد ارغون نقش مهمی در تامین آب پایدار منطقه دارد و با تکمیل این پروژه در فصل بارندگی برای تامین آب منطقه مشکلی نخواهیم داشت.

عبدالکریم گراوند در بازدید از سد ارغون در شهر کلمه شهرستان دشتستان عنوان کرد: یکی از اولویت هایی که باید برای تامین آب استان مد نظر باشد، سرمایه گذاری بر روی منابع موجود آبی استان است که زمینه تامین آب پایدار را برای نقاط مختلف فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید مهرداد ستوده، معاون عمرانی استاندار بوشهر؛ فتح الله نوروزی، فرماندار دشتستان و مسئولان شرکت آب منطقه ای استان بوشهر حضور داشتند و علی محمدی، مدیرعامل سهامی آب منطقه ای استان بوشهر نیز گزارشی از وضعیت روند اجرای پروژه سد ارغون ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، پروژه سد ارغون کلمه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال کار است و حجم مخزن آن ۱.۸ میلیون متر مکعب، طول تارح ۲۵۰ متر و ارتفاع سد هم ۲۴ متر است.

مساحت حوضه آبریز این سد ۳۵ کیلومتر مربع و هدف آن مهار روان آب های فصلی و تامین آب شرب به حجم ۲۴۰ هزار متر مکعب در سال است، برای ساخت این سد ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

گفتنی است عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهردر ادامه بررسی وضعیت پروژه های حوزه آب استان بوشهر، روز گذشته از سد ارغون در شهر کلمه شهرستان دشتستان و همچنین دو پروژه ورودی شهر کلمه و گلزار شهدای این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی محمدی استاندار بوشهر استان بوشهر آب استانی اقتصادی سد تامین آب سد ارغون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است

به نقل از  استانداری قم، سیدمحمد آقامیری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه مونوریل قم اظهار کرد: بعد از برگزاری جلسات متعدد با مدیران کشوری و استان مقرر شد مرحله نخست مونوریل قم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این پروژه در این مرحله که حدود ۴/۷ کیلومتر است بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و دولت سیزدهم عزم جدی خود را بر این گذاشته تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن مونوریل را در اختیار استان بگذارد.

استاندار قم تصریح کرد: در طول چند ماه حضور بنده در مدیریت استان موضوع مونوریل با توجه به اهتمامی که آیت الله رییسی به آن داشتند جزو اولویت‌ها قرار گرفته و جلسات مختلفی با حضور کارشناسان، شورای اسلامی شهر و شهرداری در این راستا برگزار شد.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسوولین مربوطه در استان امروز به همدلی و نظر مشترکی درخصوص تکمیل مونوریل رسیده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد