Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@05:52:08 GMT

ضرورت توسعه اقتصاد شهرها با کمک دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۱۸۹

ضرورت توسعه اقتصاد شهرها با کمک دانشگاه‌ها

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و بخش خصوصی، آموزش توسعه کسب‌وکارهای کوچک و جدید و کارآفرینی را در میان مشاغل خرد شهری گسترش دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حسین رجب صلاحی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شهرداری‌ها در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهرها با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید، ناظهار کرد: توجه به تحقق جهش تولید از طریق توسعه غیرمستقیم کسب‌وکارهای خرد شهری با اتکا به ظرفیت‌های مدیریت شهری و نقش شهرداری‌ها به‌عنوان عامل سیستم‌های حکمرانی در شهرها، مسلماً موجب حمایت و پشتیبانی از این کسب‌وکارها و تقویت ارتباط مستمر دوسویه شهرداری با صاحبان آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و بخش خصوصی، آموزش توسعه کسب‌وکارهای کوچک و جدید و کارآفرینی را در میان مشاغل خرد شهری گسترش دهند و زمینه مشارکت گسترده آن‌ها در بازار سرمایه و فعالیت‌های مالی را فراهم کنند تا درنهایت سرمایه‌های خرد شهری به بازار سرمایه هدایت شوند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تأکید بر فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های عمران شهری در راستای جهش تولید، اضافه کرد: صاحبان کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران معتقدند برخی ضوابط و مقررات مدیریت شهری باعث کاهش سرعت در انجام  برخی فرایندها شده و آن‌ها را طولانی و زمان‌بر می‌کند، لذا برنامه‌ریزی برای اصلاح سریع این موارد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط باید در اولویت قرار گیرد.

رجب‌صلاحی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها و همچنین خیرین، عنوان کرد: از مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها درخواست می‌کنیم تا با همفکری و همکاری با شهرداری‌ها و شوراها و مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی برای اطلاع‌رسانی، بازاریابی، تبلیغات و فروش راحت محصولات و خدمات به‌ویژه از طریق فضای مجازی و همچنین برای ایجاد فضاهایی برای ارائه محصولات و صنایع ناشی از کسب‌وکارهای کوچک در شهرها و ساماندهی بازارچه‌ها و دست‌فروشان با اتکا به ظرفیت‌های مدیریت شهری در راستای جهش تولید؛ اقدامات لازم را هرچه زودتر انجام دهند.

وی گفت: برای تحقق شعار جهش تولید، باید در خصوص ارائه بسته‌های تشویقی شهرداری‌ها در حوزه مسکن اقدامات لازم صورت پذیرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پیگیری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور درزمینهٔ کمک به افراد و اصناف آسیب‌دیده از کرونا در عرصه مدیریت شهری خبر داد و تاکید کرد: ر مستندسازی مستمر اقدامات مدیریت شهری استان‌ها در زمینه کنترل و پیشگیری از کرونا و رعایت تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.

کد خبر 420874

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری شهر اقتصاد آموزش عالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کسب وکارهای مدیریت شهری جهش تولید خرد شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات