Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:46:57 GMT

۹۴ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۲۷۶

۹۴ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی غربالگری کرونا شدند

عباسعلی درستی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مرحله دوم این طرح هدفدارتر از مرحله نخست آغاز شده است، افزود: در این مرحله افراد در معرض خطر، افرادی با ضعف ایمنی یا با بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون مزمن و بیماری‌های کلیوی مجددا غربالگری و از نظر علایم بیماری ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی ضدعفونی‌ها بی‌هدف و بدون ضرورت انجام می‌شد، اظهار داشت: محل‌های دارای ضرورت ضدعفونی توسط کارشناسان بهداشتی تعریف شده و این کار در ابعاد کم اما به صورت توالی و هدف دار انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توسط کارشناسان انجام شده و برای مراکز درمانی فاقد سمپاش این دستگاه تیه و در اختیار آن ها قرار گرفته است.

درستی، ادامه داد: در این راستا ۲۵۰ دستگاه سمپاش دستی با ظرفیت ۱۰ و ۱۲ لیتر توسط یکی از خیران تهیه و در اختیار تمامی مراکز بهداشتی استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اجباری بودن رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به خصوص در مورد صنوف و کارگاه‌های تولیدی و تمامی مکان‌هایی که فعالیت اجتماعی و اقتصادی دارند، یادآوری کرد: صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی متعهد شده و کد بهداشت دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعیین تکلیف فعالیت مشاغل پرخطر مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز بر اساس تصمیمات ستاد استانی کرونا است.

درستی، با اشاره به اینکه در صورت تصمیم ستاد استانی کرونا مشاغل پرخطر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند، افزود: فعالیت برخی مشاغل پرخطر مستقر در پاساژهای تعمیرات لوازم کشاورزی، مشروط به فراهم بودن شرایطی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده دست است.

وی اظهار داشت: آجیلی‌ها و قنادی‌ها هم به عنوان مشاغل پرخطر می توانند با رعایت پروتکل‌ها و امکان رعایت فاصله بین مراجعان و استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده برای تمام مراجعان و فروشندگان پس از تایید کارشناسان بهداشتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رستوران ها نیز فقط مجاز به ارایه خدمات غذا به صورت بیرون بر بوده و حق سرو غذا در داخل رستوران را ندارند.

درستی، یادآوری کرد: شهروندان در صورت احتمال ابتلا به کرونا، بهتر است به مرکز سلامت یا خانه بهداشت مراجعه کنند و یا با شماره تماس ۱۹۰ تماس بگیرند تا راهنمایی های لازم را از سوی کارشناسان موجود در این مراکز دریافت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی غربالگری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی غربالگری ویروس کرونا آذربایجان شرقی غربالگری دانشگاه علوم پزشکی مشاغل پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی