Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:03:36 GMT

نکات مهم تغذیه ویژه «روزه اولی‌ها»

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۴۹۹

نکات مهم تغذیه ویژه «روزه اولی‌ها»

متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه دریافت انرژی در سنین بلوغ باید بیشتر از افراد عادی باشد، گفت: مصرف خرما در ماه رمضان برای نوجوانان بسیار ضروری است؛ ضمن اینکه این افراد باید شب‌ها قبل از خواب شیر مصرف کنند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «چگونگی تغذیه نوجوانانی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند»، اظهار داشت: نوجوانان دختر و پسر که در حال بلوغ هستند، باید در ماه مبارک رمضان به تغذیه خود بسیار اهمیت دهند؛ چراکه دریافت انرژی در سنین بلوغ باید بیشتر از افراد عادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مصرف خرما و دسرهای شیرین برای نوجوانان بسیار ضروری است، بیان داشت: برای اینکه نوجوانان از تمرکز فکری لازم برخوردار باشند، باید به صورت متعادل از تمام 5 گروه غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: نوجوانان در فاصله بین افطار و شام باید از سالاد و ماست استفاده کرده و شب‌ها قبل از خواب نیز شیر مصرف کنند؛ چرا که مصرف این مواد غذایی در تأمین آب و املاح مورد نیاز بدن آنها بسیار مفید است.

صفوی با بیان اینکه نوجوانان برای جلوگیری از احساس تشنگی در طول روز باید از میوه‌های آبدار بین افطار و سحر استفاده کنند، اظهار داشت: نوجوانان به دلیل علاقه خاصی به مصرف فست‌فودها و نوشابه‌ها دارند، اما باید از مصرف چنین غذاهایی خودداری کنند؛ چرا که  این مواد تأمین کننده نیازهای بدن آنها در ماه مبارک رمضان نیست.

وی گفت: نوجوانان به ویژه آنها که برای نخستین بار روزه می‌گیرند باید در هنگام افطار و سحر به صورت کامل مواد غذایی لازم را استفاده کرده و در فاصله افطار و سحر نیز از انواع مغزها استفاده کنند و مصرف مواد لبنی را نیز مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روزه نوجوان مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد

به گزارش خبرآنلاین،این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901432

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز