Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینستاگرام به طوری قانون گذاری شده است که تصاویر توهین، تمسخر و یا مستهجن را به راحتی می توان در آن بازنشر داد و هیچ محدودیتی برای آن اعمال نشده و این موضوع زنگ خطری برای دانش آموزان در خانه و به دور از سیستم آموزشی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تعطیلی مدارس بسیاری از دانش آموزان وقت خود را در بستر فضای مجازی می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینستاگرام را می توان بعد از مسدود شدن تلگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان دانست که امروز بر روی تلفن های هوشمند همه افراد نصب است و محدودیت سنی نیز در آن دیده نمی شود.

اینستاگرام به طوری قانون گذاری شده است که تصاویر توهین، تمسخر و یا مستهجن را به راحتی می توان در آن بازنشر داد و هیچ محدودیتی برای آن اعمال نشده است.

اما از طرفی قوانین ضد ایرانی این برنامه در سال گذشته باعث شد تا اکانت هزاران ایرانی و غیر ایرانی به دلیل انتشار تصاویر شهید محبوب امت اسلامی سردار قاسلم سلیمانی مسدود شود.

اما بسیاری از خانواده های ایرانی با توجه به در خانه ماندن فرزندان نوجوان خود این روزها با دردسر عجیبی با این شبکه اجتماعی رو به رو شده اند.

ساخت کلیپ های بد آموزی و غیر اخلاقی در این شبکه اجتماعی باعث شده است تا خانواده ها در نبود فضای آموزشی و مدارس نگران تربیت فرزندان خود در اینستاگرام باشند.

جدا از کسانی که برای ایجاد کسب اطلاعات بیشتر افراد اقدام به ساخت کلیپ و محتوا می کنند اما پیج هایی نیز در این میان هستند که با صدا گذاری بر روی کلیپ های معروف ، انواع ناسزا ها را به زبان می آورند.

ایجاد برخی از پیج های به ظاهر سیستانی در اینستاگرام، که اقدام به صداگذاری کلیپ می کنند و در آن به زبان محلی بدترین الفاظ را به زبان می آورند.

دشنام هایی که هیچ جایگاهی در فرهنگ ایرانی و سیستانی نداشته است و این روزها خانواده ها را نگران کرده تا فرزندان آنها با توجه به محتوای این گونه پیج ها روند تربیتی آنها با مشکل رو به رو شود.






اینستاگرام در صدر مضرترن شبکه های اجتماعی

فرشته عسکری روانشناس و استاد دانشگاه در این خصوص به خبرنگار ما، گفت: شبکه اجتماعی اینستاگرام در صدر مضرترین شبکه های اجتماعی قرار دارد که نظارت بر محتوای تولیدی آن با چالش هایی رو به رو است.

وی افزود: استفاده بیش از اندازه از شبکه اجتماعی اینستاگرام ، و مشاهده تصاویر لاکچری دیگر افراد باعث افسردگی و سر افکندگی نوجوانان می شود.

عسکری بیان داشت: باز بودن صفحه های غیر اخلاقی در اینستاگرام از بزرگترین مشکلات این شبکه اجتماعی است چرا که ذهن کنجکاو نوجوان باعث می شود تا نا خوداگاه به دنبال این پیج ها برود.

وی بیان داشت: مقایسه زندگی و سبک زندگی خانواده با افراد لاکچری اینستاگرام از دیگر عواملی است که باعث می شود نوجوان دچار افسردگی شود.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه اجتماعی پیج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: چندی پیش یکی از خواننده‌های سرشناس کشور به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که صفحه‌ای جعلی با نام و تصاویر او در یکی از شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و گرداننده یا گردانندگان این صفحه اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از طرفداران این خواننده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت این خواننده معروف فعالیت دارد. این صفحه با جعل هویت شاکی و با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش های علمی، مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد. او انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کد خبر 848377 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی