Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@05:53:41 GMT

تکذیب برکناری وزیر بهداشت آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۵۵۲

تکذیب برکناری وزیر بهداشت آمریکا

به گزارش صدای ایران، دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: گزارش ها در مورد برکناری الکس ایزار توسط من خبری جعلی است.

به نوشته ترامپ، رسانه‌های فریبکار این مطلب را می‌دانند، اما آن‌ها ناامید شده‌اند تا ادراک هرج و مرج و ویرانی را در ذهن مردم ایجاد کنند.

رییس جمهوری آمریکا افزود: آن‌ها (رسانه‌ها) حتی هرگز برای پرسیدن تماس نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکس در حال انجام یک کار عالی است!

شبکه سی‌ان‌ان روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه فاش کرد، در پی انتقاد از واکنش اولیه دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا، مقام‌های کاخ سفید برکناری وزیر بهداشت و خدمات انسانی را در نظر قرار داده‌اند.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام‌ ارشد دولت ترامپ نوشت که هنوز چیزی قطعی نیست ولی در کاخ سفید بحث در مورد جایگزینی الکس ایزار (Alex Azar) در جریان است.

ترامپ پیشتر و در محافل خصوصی از عملکرد ایزار هنگام ریاست بر کمیته واکنش به ویروس کرونا انتقاد کرده و مایک پنس معاون خود را جایگزینش کرده بود.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد جمهوری‌خواه که نامش را فاش نساخت، نوشت: بررسی برکناری ایزار غافلگیرکننده نیست زیرا وی ماه‌ها بود که به دلیل مشکلات مربوط به رسیدگی به شیوع کرونا و دیگر مسائل همچون «اوباماکر» بر لبه تیغ حرکت می‌کرد.

یکی از منابع نزدیک به ایزار و منتقد برخی از اقدام‌های او به سی‌ان‌ان گفت: بحث برکناری ایزار از طرف مشاوران نزدیک به ترامپ مطرح شده تا وی را قربانی اشتباهات کاخ سفید و از جمله سخنان اخیر ترامپ در مورد توانایی گرما و مواد ضدعفونی‌ کننده در نابودکردن ویروس کرونا کنند.

ترامپ پنجشنبه پیش (۴ اردیبهشت) اظهاراتی درباره روش‌های احتمالی برای درمان کرونا داشت که با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شد. او در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که شاید بتوان با محلول‌های ضدعفونی‌کننده، داخل بدن را از عفونت پاک کرد.

ترامپ جمعه (۵ اردیبهشت) نیز در پاسخ به پرسشی در این زمینه، به ضدعفونی دست‌ها و سطوح سخت اشاره کرد و گفت: نور خورشید و رطوبت به سرعت این ویروس را از بین می‌برد. مدت‌هاست که آزمایشگاه‌ها روی این مساله کار می‌کنند. من این سؤال را مطرح کردم که چگونه می‌توان درون بدن را همچون بیرون آن، ضدعفونی کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • اولین واکنش علی خطیر به برکناری از استقلال
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • پست برکناری خطیر در کانال استقلال، منتشر و پاک شد!
  • واکنش عجیب باشگاه استقلال به برکناری شبانه خطیر
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک