Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:12:07 GMT

راهکاری برای کاهش خوردگی در صنایع فولادسازی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۹۴۹

راهکاری برای کاهش خوردگی در صنایع فولادسازی

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از پوشش‌های نانو متری راهکاری برای کاهش سایش و خوردگی قطعات مورد استفاده در صنایع ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، محسن عسکری پیکانی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان پدیده سایش را یکی از معضلات فعلی صنایع مادر دانست و گفت: سایش و خوردگی به تدریج در پوشش‌های ضد سایش تغییرات زیادی می‌کند، ولی نسل جدیدی از مواد که چند سالی است وارد بازارهای بزرگ جهانی شده است، می‌توانند مقاومت به سایش و در نتیجه عمر قطعات را بسته به شرایط و کاربرد تا چندین برابر افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تمرکز این شرکت را بر روی تولید و توسعه فناوری‌های مواد و همچنین ساخت و تولید تجهیزات ذکر کرد و ادامه داد: هم‌اکنون عمده فعالیت شرکت در زمینه توسعه و تولید سیم‌ جوش‌های توپودری بر پایه فولادهای نانوساختار متمرکز شده است.

عسکری، طراحی آلیاژهایی بسیار سخت و با مقاومت به سایش بسیار بالاتر را از محصولات این شرکت نام برد که دارای لایه‌های سخت‌پوشی (Hardfacing) با هدف افزایش طول عمر قطعات تولید شده است.

به گفته مجری طرح، استراتژی اتخاذ شده در این مسیر، استفاده از جدیدترین فناوری طراحی آلیاژی با به کارگیری فناوری نانو در آن است.

وی اضافه کرد: این محصول به شکل سیم‌جوش‌های توپودری در قطرهای مختلف توسط شرکت تولید شده و از طریق روش‌ معمول جوشکاری (جوش CO2 یا همان MIG/MAG) بر روی قطعات صنعتی تحت سایش اعمال می‌شوند. صنایع سیمان، فولادسازی، معدن، حفاری، راه‌سازی و ... به عنوان کاربران اصلی این محصول شناخته می‌شوند.

عسکری با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب صادراتی در کشور، تاکید ‌کرد: محصولات تولیدی ما در حد استانداردهای جهانی تولید می‌شود؛ اما تصمیمی به صادرات محصولاتمان نداریم. زیرا زیرساخت تولید در ایران به حدی مشکل دارد که تمامی وقت و توان خود را صرف حل مشکلات ایجادشده می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانوپوشش شرکت دانش بنیان صنایع فولاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی