Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه بین المللی حکمیت ورزش با ارسال لوایحی، از شرایط جدید در مسیر رسیدگی به پرونده تعلیق جودو ایران خبر داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دادگاه بین المللی حکمیت ورزش با ارسال لوایحی، از شرایط جدید در مسیر رسیدگی به پرونده تعلیق جودو ایران خبر داد.

در پی تعلیق جودو ایران توسط فدراسیون جهانی و شکایت ایران به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش CAS، تاریخ ۲۰ فروردین ماه را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شیوع بیماری کرونا در جهان و درخواست هر دو طرف برای تعویق این جلسه، CAS با این درخواست موافقت کرد.

اما روز گذشته ارسال لوایح رسیدگی به این پرونده از سوی دادگاه حکمیت ورزش به تهران، شرایط جدیدی برای پرونده تعلیق جودو ایران رقم زد. لوایح دفاعیه ارائه شده از سوی فدراسیون جهانی ادعاهای جدید مطرح شده که نه تنها جودو بلکه کل ورزش ایران را با اشاره به اتفاقات اخیر هدف قرار داده است.

متأسفانه فدراسیون جهانی جودو برای رسیدن به خواست خود که همان مبارزه رو در روی جودوکاران ایران و رژیم اشغالگر قدس می‌باشد، هر آنچه در توان خود داشته بهره می‌برد. حضور سه نماینده ایرانی در بین شاهدان IJF و یا اشاره به اتفاقات اجتماعی داخلی از این دست ادعاهای است که برای تحقق این هدف دنبال می‌شود.

با توجه به شرایط فعلی جهان و شیوع ویروس کوید -۱۹ احتمال برگزاری جلسه دادگاه حداقل تا ۳ ماه آینده وجود ندارد و به نظر می‌رسد مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید از این فرصت بهترین بهره را برده و با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کنند.

مهر

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی جودو ایران پرونده تعلیق جودو ایران حکمیت ورزش شرایط جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» موانعی است که در مسیر تحقق مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول قضایی برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. نظارت ناکافی بر زمان رسیدگی به پرونده، یکی از هفت علتی است که برای اطاله دادرسی احصا شده است.

سند تحول برای رفع این عامل، راهبرد «پیگیری ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های معوق» را ارائه داده و راهکار لازم برای اجرای این راهبرد را مشخص کرده است.

پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق

پایش و رصد هوشمند پرونده‌های معوق به تفکیک شعب و مراحل رسیدگی مانند: اعطای نیابت، ارجاع به ضابطان، انجام استعلامات و تشکیل هیئت نظارت استانی برای بررسی دلایل اطاله رسیدگی و اتخاذ تصمیمات ویژه در زمینه ساماندهی پرونده‌های معوق در هر حوزه قضایی و ایجاد سازوکار تشویق قضات و کارکنان برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های معوق، راه‌حل مشخصی است که سند تحول برای اجرای راهبرد پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، ارائه داده است.

متولی اجرای این راهکار، دادگستری استان‌ها، دادستانی کل کشور، معاونت راهبردی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6093751

دیگر خبرها

  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته