Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@11:40:34 GMT

مجازات اعدام افراد زیر 18سال در عربستان لغو شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۴۲۶۵

مجازات اعدام افراد زیر 18سال در عربستان لغو شد

به گزارش جماران، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در ادامه تلاش‌ها برای ترمیم وجهه این کشور، مجازات اعدام برای جرم‌هایی که توسط افراد زیر سن قانونی انجام شده است را لغو کرد.

«عواد العواد» مدیر کمسیون حقوق بشری عربستان با اشاره به این حکم، گفت که دستور پادشاه به این معنی است که چنانچه افرادی که حکم اعدام برای آنها صادر شده است، هنگام ارتکاب جرم، به سن قانونی نرسیده باشند، دیگر اعدام نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش‌ جدید عربستان برای ترمیم کارنامه سیاه حقوق بشری این کشور و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های این کشور در یمن، تنها چند روز پس مرگ یک فعال برجسته حقوق بشری در زندان‌های آل سعود صورت گرفت.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا عربستان سعودی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی، اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچکترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

کد خبر 6092237

دیگر خبرها

  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟