Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: در حال حاضر درباره کالا‌های اساسی موجود در گمرکات، با ترخیص درصدی از این اقلام تا پرداخت حقوق ورودی کالای اظهارشده موافقت شده است. تاریخ انتشار: 10:58 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۰۴۷

خبرگزاری میزان ـ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی گمرک، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اینکه مطابق آمار ارائه شده از مراجع ذیربط و بررسی‌های صورت پذیرفته، موجودی کالا‌های اساسی درحال حاضر به بیش از ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تن می‌رسد که این اقلام اساسی، در بنادر مهم کشور از جمله امام خمینی (ره)، شهید رجائی بندرعباس، امیرآباد، نوشهر، انزلی، چابهارموجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی گمرک، نسبت به ترخیص اقلام اساسی موجود در بنادر در حداقل زمان ممکن اقدام می‌شود، باید توجه داشت همزمان شناور‌های حاوی کالا‌های اساسی درحال ورود، پهلوگیری و تخلیۀ کالای خود در بنادر می‌باشند به نحوی که تعداد ۲۵ شناور درحال تخلیه در بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره)، نوشهر، انزلی و امیرآباد بوده همچنین ۳۷ شناور دارای اقلام اساسی، در لنگرگاه، منتظر تخلیۀ کالا‌های خود هستند که از این تعداد شناور، ۱۶ فروند شناور در بندر امام خمینی (ره) و ۱۳ فروند دیگر در بندر امیرآباد است و از کالا‌های اساسی موجود در بنادر مهم کشور می‌توان به: ذرت، جو، سویا، برنج شکر، روغن خام، دانه‌های روغنی و… اشاره نمود.

رئیس کمیتۀ راهبری گمرک ایران ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و علیرغم اینکه در صورت ارائه مجوز‌های قانونی لازم، گمرکات اجرائی نسبت به ترخیص فوری اقلام اساسی به صورت حمل یکسره و شبانه روزی اقدام می‌کنند، اما قرارگیری اظهارنامه برخی از کالا‌های اساسی در مسیر قرمز و لزوم کنترل‌ها و بازرسی‌های فیزیکی از جمله مشکلات واردکنندگان این اقلام عنوان گردیده بود که طبق تصمیمات اتخاذ شده در کمیتۀ راهبری گمرک ایران مقرر گردید به نحوی اقدام گردد که درصد بیشتری از اظهارنامه‌های اقلام اساسی، در مسیر‌های زرد و سبز انتخاب مسیر اظهارنامه قرارگیرند که ایستایی‌های احتمالی در این زمینه نیز به حداقل کاهش یابد.

ارونقی تصریح کرد: بدیهی است قرارگیری اظهارنامه‌های اقلام اساسی در مسیر قرمز به دلیل لزوم اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی ترخیص کالا از گمرک می‌باشد که تمامی این مجوز‌ها بصورت سیستمی به گمرکات کشور ابلاغ می‌گردد.

معاون گمرک همچنین به ترخیص درصدی اقلام اساسی در گمرکات اشاره و افزود: علاوه بر اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار و شیوه نامه‌های ترخیص اقلام اساسی در بنادر کشور، در حال حاضر درباره کالا‌های اساسی موجود در گمرکات، با ترخیص درصدی از این اقلام تا پرداخت حقوق ورودی کالای اظهارشده موافقت شده به نحوی که معادل حقوق ورودی از کالای اساسی نگهداری و اجازۀ ترخیص مابقی کالا داده می‌شود و به عبارتی نسبت به ترخیص نسیه کالای اساسی و ضروری اقدام می‌گردد؛ البته این اقدام به صورت فاز به فاز و ضمن هماهنگی کامل با گمرک ایران درحال انجام است که به نظر می‌رسد در صورت ایفای تعهد استفاده کنندگان از این تسهیلات، تصمیم گیری در این خصوص و تعمیم ارائه تسهیلات یاد شده به عموم واردکنندگان کالا‌های اساسی، به گمرکات اجرائی کشور تفویض گردد.

بیشتر بخوانید: نحوه اخذ مالیات تجار و واردکنندگان مشخص شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک اساسی موجود کالا های اساسی اقلام اساسی گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اقلام معیشتی برای ۱۳۴ خانوار حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ارسال شده است.

وی افزود: این اقلام شامل ۵۸۰ تخته پتو، ۱۴۰ تخته موکت، ۱۶۰ کیلو نایلون، ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ قوطی کنسرو ماهی و ۱۲۰ شعله چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تأیید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حاضر شده و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت‌های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

کد خبر 6096876

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان