Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:14:44 GMT

آموزش حضوری برای دانش آموزان جا مانده از فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۴۵۳۴

آموزش حضوری برای دانش آموزان جا مانده از فضای مجازی

اسکندری نسب با بیان این که شرایط پوشش آموزش آنلاین (برخط) به صورت صددرصدی در تمامی مناطق استان نیست، بر آموزش دانش آموزان از روش های مختلف از جمله تهیه درس نامه های یادگیری و آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، این روزها دغدغه اکثر خانواده ها تحصیل فرزندانشان از راه دور است، آنان بر این عقیده هستند زمانی که دانش آموزان سر کلاس درس با نظارت معلم حضور دارند به سختی درس می خوانند و حال که از فضای مدرسه، معلم، مدیر و ناظم دور هستند چه باید کرد؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و برخی از والدین هم متاسفانه تجربه ای از فضای مجازی نداشته و یا اینکه گوشی هوشمند در اختیار ندارند که بتوانند به راحتی با کلاس درس و معلم هماهنگ باشند.

فاطمه 10 ساله و کلاس چهارم دبستان، ساکن روستای استخروئیه از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمان و یکی از شاگردان ممتاز کلاسشان است.

فاطمه از اسفندماه سال 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس باید آموزش های درسی خود را از طریق فضای مجازی و تلویزیون پی گیری کند.

مادر فاطمه می گوید متاسفانه ما گوشی هوشمند در دسترس نداریم تا فاطمه بتواند درس های خود را از طریق شبکه شاد آموزش ببیند و چون او شاگرد ممتاز کلاسشان بوده نگران هستم که نکند از آموزش باز بماند.

محمد 13 ساله از گوغر بافت، یاسین از روستای کشیت گلباف، خدیجه از روستای نسک و تعداد زیادی از دانش آموزانی که یا به اینترنت و یا اینکه گوشی هوشمند دسترسی نداشتند. برخی از دانش آموزان عشایری هم بودند که حتی تلویزیون هم نداشتند تا از طریق صدا و سیما آموزش درس های خود را پی گیری کنند.

مسئولین آموزش و پرورش می گویند که ما نمی گذاریم هیچ دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

در این رابطه گزارشات بسیاری تهیه و منتشر شده است امیدواریم که بتوانیم کمی از دغدغه های والدین و دانش آموزان را دراین شرایط کرونایی بکاهیم.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ضمن قدردانی از تمامی فرهنگیان شریف استان که در دوران شیوع ویروس کرونا در اشکال مختلف آموزش را به پیش برده اند خواستار استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در شرایط فعلی شد.

وی با اشاره به راه اندازی و طراحی «سامانه شاد» به عنوان سیستم مدیریت یادگیری، تاکید کرد: امر آموزش با قوت و استحکام بیشتری مسیر تکاملی خود را تا تکمیل و انتهای سال تحصیلی جاری در تمامی مناطق استان با استفاده از روش های مختلف طی کند.

اسکندری نسب با بیان این که شرایط پوشش آموزش آنلاین (برخط) به صورت صددرصدی در تمامی مناطق استان نیست، بر آموزش دانش آموزان از روش های مختلف از جمله تهیه درس نامه های یادگیری و آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، انجام  فعالیت های آموزشی در بستر سامانه شاد بر اساس شاخص های کلاس، معلم و دانش آموز را ضروری دانست.

وی گفت:این سامانه به گونه ای برنامه ریزی شود تا تحت هر شرایطی کلاس و یا دانش آموزی از آموزش جا نماند.

اسکندری نسب بیان کرد: روند آموزش در شبکه شاد باید به صورت شبکه ای تداوم داشته باشد و کارشناسان و مدیران مدارس هم به صورت روزانه تحلیل و گزارش فرصت ها و تهدیدها را در راستای تکوین این شبکه به دبیرخانه آموزش مجازی اداره کل ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: تجارب موفق مدیران، معلمان و اولیای دانش آموزان در آموزش مجازی، شناسایی و جهت استفاده استانی و کشوری معرفی شود.

وی با تاکید بر این که از سایر اشکال ارائه خدمات آموزشی نباید غافل شد، گفت: باید تمامی گزینه های موجود از جمله برنامه های تلویزیونی، آموزش و آزمون های آنلاین، تهیه بسته های یادگیری و تحویل به دانش آموزان و... مد نظر قرار گیرد.

اسکندری نسب نقش راهبران آموزشی را در شرایط فعلی که وظیفه هدایت مدارس روستایی، کلاس های چند پایه و عشایری را به عهده دارند ضروری دانست و بر برنامه محوری فعالیت های آنان مطابق شرایط موجود و بر اساس توجه به تفاوت های فردی تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان اسکندری نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه