Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بین‌المللی هوانوردی ایکائو به تازگی در جدیدترین گزارش خود برآورد و اعلام کرده است که ترافیک هوایی تا سپتامبر سال جاری میلادی دو سوم معادل ۱.۲ میلیارد مسافر کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی موسوم به ایکائو که به طور کلی وظیفه مدیریت خطوط هوایی مسافری و وضع استانداردهای بین‌المللی پروازی در جهان را برعهده دارد، در جدیدترین گزارش خود برآورد و اعلام کرده است که تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا که منجر به افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی و محدودیتهای سختگیرانه کشورهای مختلف شده است، تعداد مسافران هوایی بین‌المللی تا سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد نفر معادل دو سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

در این گزارش که در یاهو فاینانس نیز آمده، همچنین پیش‌بینی شده است که تداوم روند نزولی تقاضا برای سفرهای هوایی و همچنین محدودیت های موجود در خصوص مرزهای هوایی کشورهای مختلف موجب خواهد شد که شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی کاهش بی سابقه ای را در میزان درآمدزایی خود تجربه خواهند کرد؛ به گونه‌ای که درآمد آنها در این مدت زمان ۲۵۳ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

کارشناسان فعال در سازمان ایکائو همچنین خاطرنشان کرده‌اند که ایرلاین‌های فعال و مستقر در اروپا و آسیا- اقیانوسیه از لحاظ کاهش ظرفیت و درآمدزایی بیشترین صدمه و آسیب را از بحران کرونا و وضعیت کنونی پروازها در سراسر جهان متحمل خواهند شد. شرکت‌های هواپیمایی فعال در آمریکای شمالی نیز بعد از رقبای خود در اروپا وآسیا، در رتبه سوم قربانیان متضرر از شیوع گسترده ویروس کرونا قرار خواهند گرفت.

پیشتر نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) در گزارشی اعلام کرده بودند که حدود نیمی از مسافران در کشورهای مختلف جهان، تصمیم گرفته‌اند پرواز و سفرهای هوایی خود را حداقل به مدت ۶ ماه یا بیشتر به تعویق بیاندازند تا از بحران و شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا عبور کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0032jq

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس کاهش درآمد ترافیک هوایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان