Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری همدان محمدرضا عدالتخواه در آیین معارفه دادستان و رییس دادگستری تویسرکان بیان کرد: این رویکرد سبب می شود تا فرد محکوم به جای انتقام جویی از جامعه با باز اجتماعی شدن به عنوان عنصری سازنده به اجتماع برگردد.

رییس شورای قضایی استان همدان تاکید کرد: معرفی افراد به زندان تنها باید در رابطه با جرائم مهم باشد و نباید به دلیل یک اشتباه ساده بر پیشانی شهروندان مهر زندانی زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از میزان و نحوه معرفی غیر ضروری افراد به زندان ناراضی هستم چراکه آمار زندانیان همدان مناسب با سابقۀ دینی و فرهنگ اسلامی حاکم بر این استان نیست بنابراین قضات باید از نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین استفاده کنند.

عدالتخواه اضافه کرد: خدمت به مردم بالاترین شأن و جایگاه برای تمامی مسوولان نظام است و تمامی دادستان ها و رؤسای دادگستری در دوره جدید تحولات در حوزۀ قضائی مربوطه ساکن و مقیم شده اند تا زمینۀ ارائه خدمات مطلوب و مضاعف به شهروندان را فراهم کنند.

رییس کل دادگستری استان همدان تشکیل ستاد تألیف قلوب در استان را که بر اساس فرهنگ غنی اسلامی و آموزه های اخلاق دینی شکل گرفته را روشی مناسب برای ایجاد مصالحه و سازش در بین افراد از طریق خود آنها دانست.

عدالتخواه گفت: در کمیته معین این ستاد به نام "مصلحین" اعضا که از افراد بانفوذ و مردمی هستند برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند یعنی با اطلاع یافتن از هرگونه اختلاف و مشکل در بین اطرافیان یا هم صنفی های خود با مداخله مصلحانه اقدام به حل و فصل مرافعات می کنند.

وی همچنین کارکرد کمیته معین "معتذرین" را نیز زمینه سازی برای عذرخواهی داوطلبانه متهمان یا محکومان از طرف مقابل خود دانست که می تواند در ادامه منجر به برقراری صلح و سازش بین طرفین شود.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: به دنبال بازدیدهای مستمر و سرزده از حوزه های قضائی شهرستان ها و بخش ها و شناسایی نیرو های مستعد و توانمند تغییراتی نیز در مجموعه های مدیریتی استان و شهرستان صورت گرفت.

عدالتخواه اضافه کرد: در این تغییرات متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب، شاخصه های مهمی نظیر جوان گرایی، سوابق شایسته خدمتگزاری و مدیریت جهادی و انقلابی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه  مردم باید در رابطه با آراء و احکام قضایی توجیه شوند اظهار داشت: برگزاری ملاقات های مستقیم با شهروندان نیز در این راستا انجام گرفته است و بنا براظهارات مراجع نظارتی در

تهران، آمار مراجعه مردم به مرکز و شکایات انتظامی با این قبیل ملاقات های مستقیم و حضوری به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: برای اقدامات و عملکرد مجموعه های قضائی سراسر استان دو نوع برنامه کمی و شعبه محور و  کیفی و قاضی محور پیش بینی شده است و برنامه های کمی

شعبه محور از ۶ فروردین ماه به تمامی شعب قضائی در سراسر استان ابلاغ شد.

عدالتخواه افزود: بر اساس برنامه کمی و شعبه محور، هر شعبه قضائی باید بر اساس آنچه نقطۀ مبدأ و مقصد در برنامه ریزی پیش بینی شده اقدامات خود را برنامه ریزی کرده و در پایان سال به نقطۀ هدف و مقصد برسد.

وی ادامه داد: برنامه کیفی قاضی محور نیز به زودی در استان اجرایی شده که بر اساس آن برای هر قاضی با هدف اتقان و احکام آراء و تصمیم ها، شاخصه ها و معیارهای متنوع و متعددی تعریف شده که در پایان مدت برنامه باید آن اهداف و شاخص ها را محقق کرده باشد.

در این آیین محمد ساسانی دادستان سابق تویسرکان به عنوان رییس دادگستری این شهرستان و علی بهادری به عنوان دادستان تویسرکان معرفی شد و از زحمات چندین ساله بهروز محمدی مهر در طول ریاست دادگستری تجلیل شد.

برچسب‌ها تویسرکان همدان دادگستری کل استان همدان اداره کل زندان های استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تویسرکان همدان دادگستری کل استان همدان اداره کل زندان های استان همدان تویسرکان همدان دادگستری کل استان همدان اداره کل زندان های استان همدان استان همدان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود