Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:08:02 GMT

دفن اموات در قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۴۹۸۷

دفن اموات در قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج ممنوع شد

دفن اموات در قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج تا زمان جانمایی قبرستان بزرگ این شهر ممنوع و اموات در قبرستان شرف‌آباد به خاک سپرده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران مقصد جدید گردشگری در کشور است و به غیر از سال ۹۹ که شرایط ویژه‌ای را در کل کشور شاهد هستیم در سال‌های گذشته همواره پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه یاسوج زیبا را زشت کرده قبرستان‌های طایفه‌ای است و باید گفت پایتخت طبیعت ایران در محاصره قبرستان‌هاست و متاسفانه نقاط گردشگری هم به عنوان قبرستان تبدیل شده است.

قبرستان‌های طایفه‌ای شمال شهر یاسوج به معضلی تبدیل شده و این آرامستان‌ها در آینده شهر یاسوج را با معضل اساسی مواجه می‌کند و باید تصمیم مهمی در این زمینه گرفته شود.

خوشبختانه امروز دوشنبه نشستی تحت عنوان آرامستان‌ها با حضور معاون پیشگیری از جرم دادگستری، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری و معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد و اعضای جلسه برگزار شد.

در این نشست در خصوص قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج مسائلی مطرح شد که سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گفت: سلامت مردم با توسعه قبرستان‌ها در محدوده شهر یاسوج در خطر است، توسعه قبرستان‌ها تهدیدی برای منابع طبیعی و چشمه‌های آب شرب مردم است که مسوولان نباید در این زمینه کوتاهی می‌کردند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها، متولی حفظ سلامت مردم هستند، افزود: متاسفانه از درون این مجموعه‌ها کسانی هستند که دلال این قبرستان‌ها هستند و حتی مکان‌های مذهبی را هم دور زده‌اند.

وی با اشاره به جانمایی قبرستان در شهر یاسوج برای ساماندهی قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج در نواحی شمالی گفت: دفن اموات در قبرستان‌های مناطق محمود‌آباد و معصوم‌آباد، محدوده پارک جنگلی، آبشار یاسوج، منطقه حاجتی‌ها، تل‌زالی و سروک تا زمان جانمایی قبرستان بزرگ شهر یاسوج ممنوع و اموات در قبرستان شرف‌آباد یاسوج به خاک سپرده می‌شوند.

این مسوول بیان کرد: اگر مسوولان مصوبات این جلسه را اجرا کنند ممکن است با هجمه‌هایی مواجه شوند اما برای حفظ سلامت مردم و منابع ملی در مقابل هجمه‌ها بایستیم.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری با اشاره به داشتن قبور طبقاتی گفت: طبقاتی شدن قبور منشا دینی دارد و ائمه ما نیز همه قبور طبقاتی داشتند.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ساماندهی آرامستان‌های شهر یاسوج تاکید کرد و یادآور شد: اگر مشکلاتی که آرامستان‌های محدوده شهر یاسوج ایجاد می‌کنند برای مردم مناطق مطرح کنیم خود آنها حاضر به همکاری هستند و حتی از ما هم جلوتر حرکت می‌کنند.

 در ادامه این نشست سید حسین کاظمی از سهل‌انگاری همه دستگاه‌ها در توسعه آرامستان‌های محدوده شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: جای دفاع از عملکرد دستگاه‌ها خصوصا آب منطقه‌ای و منابع طبیعی نیست.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه دیدیم در قبرستان معصوم‌آباد چه خیانت‌هایی شد اما چشم‌ها را به روی این خیانت‌ها بستیم.

وی عنوان کرد: قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج در قبرستان شرف‌آباد متمرکز شوند و شهرداری یاسوج مکلف است اموات را فقط در قبرستان شرف‌آباد تحویل دهد و اداره‌کل منابع طبیعی سریعا نسبت به نقطه‌گذاری و محصور کردن قبرستان‌های مناطق ذکر شده اقدام لازم را انجام دهند.

معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست بر حفظ سلامت مردم تاکید کرد و افزود: در مواردی که بحث امنیت و سلامت و حقوق عامه مردم مطرح باشد ورود پیدا می‌کنیم و در خصوص آرامستان‌ها اگر کوتاهی صورت گیرد با تشکیل پرونده قضایی به موضوع ورود پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در این زمینه مسوولان کوتاهی کردند که کوچکترین مصالحه‌ای نخواهیم کرد و اگر خطری سلامت مردم را تهدید کند برخورد می‌کنیم.

گفتنی است در نشست امروز مصوب شد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، محیط زیست، راه و شهرسازی و منابع طبیعی با محوریت شهرداری یاسوج ظرف دو هفته آینده ۵ نقطه ویژه برای انتخاب محل قبرستان بزرگ شهر یاسوج بررسی شود.

همچنین متنی با هماهنگ معاونت پیشگیری از جرم دادگستری مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج تنظیم و در این مکان‌ها نصب شود، همچنین بیمارستان‌ها با هماهنگی آرامستان‌ شهرداری یاسوج متوفی را تحویل دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس منطقه گردشگری دفن اموات در قبرستان پیشگیری از جرم دادگستری آرامستان ها منابع طبیعی سلامت مردم دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص بیشترین مطالبات مردم در این جلسه مردمی اظهار داشت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم شماره گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

سردارحسینی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این هست که مسوولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده و یکی از کارهای خوب است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و در خواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچکدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

وی در خصوص بعل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هر گونه نوشتار یا برچسب بر روی شیشه ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودروهایی که مربوط به بخش های تجاری و اقتصادی که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام داشته باشند موردی ندارد و در غیر این صورت هر گونه تصویر و نوشته ممنوعیت دارد.

کد خبر 6092881

دیگر خبرها

  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور