Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@17:31:56 GMT

حاشیه‌نشینان تحت حمایت مؤمنانه پزشکان بسیجی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۰۰۹

حاشیه‌نشینان تحت حمایت مؤمنانه پزشکان بسیجی

دکتر متولیان گفت: ملت ایران از ظرفیت فراوانی برای کمک به همنوعان خود برخوردار است که بخشی از آن با شیوع کرونا نشان داده شد و در این میان بسیج جامعه پزشکی که همیشه و در همه بحران‌ها در صحنه بوده نیز با به میدان آوردن نیرو‌های خود حماسه‌ای ماندگار و به یاد ماندنی رقم زد و حالا با شروع رزمایش کمک مؤمنانه، با اعلام آمادگی تصمیم دارد کمک‌هایش را بیشتر به سمت حاشیه‌شهر‌ها سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سینا نیوز؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تأکید بر اینکه در تمام مدیریت‌های علمی و در کار‌های اجرایی با وزارت بهداشت همراه بودیم گفت: «آزمایشگاه بیولوژیک سیاری را طراحی کردیم که توانسته است به مراکزی که احتیاج به قرنطینه دارند کمک کند و با آزمایشگاه پی‌سی‌آر توانستیم سریع‌تر در پنج الی شش ساعت جواب تست آزمایش را تا حدی که در توانمان است، بدهیم.» دکتر ابراهیم متولیان با بیان اینکه مطمئناً یکی از نیاز‌های مناطق محروم و کم‌برخوردار، بهداشت و درمان است، ادامه می‌دهد: «این موضوع همیشه مد‌نظر جهادگران این حوزه بوده و حالا قرار است در رزمایش کمک مؤمنانه به صورت خاص پیگیری شود.» وی با اشاره به خدمت‌رسانی پزشکان به مردم حاشیه‌شهر‌ها و مناطق محروم کشور در قالب طرح «شهید رهنمون» تأکید می‌کند: «با تشکیل گروه جهادی سلامت طرح «شهید رهنمون» پزشک‌های فوق تخصص و متخصص را برای خدمت به مردم و کمک کردن به بهداشت بسیج کرده‌ایم.»

به گفته این مسئول مهم‌ترین اقدام بسیج جامعه پزشکی کشور در پیشگیری از شیوع کرونا، کاستن بار ورودی بیمارستان‌ها بوده که تمامی این اقدامات با مشورت وزارت بهداشت و با مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ارسال تجهیزات بیمارستانی به نقاط مختلف کشور را از مهم‌ترین کار‌ها در دوران کرونایی می‌داند و تصریح می‌کند: «تجهیزات نگه‌دارنده، لوازم آزمایشگاهی و امکانات و کمبود‌ها را سریعاً به کادر درمان رساندیم، چون آنجا محلی است که باید ماسک‌های اختصاصی مثل N ۹۵ و لباس‌های پوششی استفاده کنند. با پشتیبانی سپاه توانستیم نقاهتگاه‌هایی ایجاد کنیم که بیش از ۱۵هزار تخت نقاهتگاهی دارد که حتی یک درصد از آن استفاده نشده‌است.

این مسئول اعزام نیرو به بیمارستان‌ها در زمان اوج کرونا را از اقدامات دیگر این ارگان در حوزه درمان می‌داند و تصریح می‌کند: «در بحث بیمارستان‌ها با توجه به خستگی بعضی از استان‌ها به دلیل میزان مبتلایان و تلاش و زحمت کادر آن‌ها از فاصله‌ای که بین استراحت پزشکان و پرستاران در سایر استان‌ها وجود داشت، نیرو‌ها را به این استان‌ها اعزام می‌کردیم. کاری که توانست از فاز بحران و فاز حاد بیماری خارجمان کند، اما امروز همین پزشکان مجاهد، بدون خستگی و حتی کمترین چشمداشتی می‌خواهند در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه حضور داشته باشند و نقش‌آفرینی کنند.»
 

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم