Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@08:41:20 GMT

کرونا و یادآوری لزوم تقویت بانکداری غیرحضوری

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۰۸۷

کرونا و یادآوری لزوم تقویت بانکداری غیرحضوری

محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران- چه کسی تصور می کرد انسان ریزبین امروزی با این همه پیشرفت در بخش های مختلف، گرفتار چنین دردی شود؟! گویا ویروس کرونا، همه نوع بشر را تکان داد و از خواب غفلت بیدار کرد.

مقابله با کرونا اما مانند هر پدیده شوم دیگری در کوتاه مدت آغاز شد. کشور ما نیز از این رویه عقب نماند و مقامات مسئول در بالاترین سطوح، تصمیم های مقتضی را به منظور مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک ملی ایران و بیمارستان بانک نیز در این زمینه همه توان خود را به کار بستند.

نظام بانکی البته از این بلا آسیب فراوان دید. متاسفانه تعدادی از همکاران شبکه بانکی پس از دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، دار فانی را وداع گفتند و تعداد بیشتری نیز توانستند آن را شکست دهند.

بانک ملی ایران تلاش کرد از همان ابتدا اقدامات تهاجمی همه جانبه ای را برای شکست دادن این ویروس منحوس پیاده سازی کند. تهیه و ارسال اقلام بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش، لغو جلسات و همایش ها، حداقل کردن ساعات کار، استفاده از کمترین تعداد همکاران، تعطیلی فعالیت های غیر ضروری، ضدعفونی کردن واحدها، حداکثر سازی عملیات بانکی غیرحضوری به ویژه در حوزه «خودگردان»، تشویق مردم به استفاده از خدمات بانکی اینترنتی، تقویت سامانه های بام و بله و ...، تنها بخشی از این اقدامات بود.

این ویروس اگر چه زیان هایی را بر ما تحمیل کرد، اما دستاوردهایی هم داشت. رویداد اخیر نشان داد که تمرکز بانک ملی ایران بر توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و اینترنتی و تکمیل ابزارهای بانکداری غیرحضوری طی سال های اخیر تا چه اندازه درست و به جا بوده است.

اگر خودگردان، نشان پرداخت، بام و بله نبودند، حجم تراکنش های انجام شده در این بسترها بدون شک به شعب هدایت می شد و می توانست فاجعه ای بزرگ در دوره شیوع ویروس کرونا را رقم بزند.

بانک ملی ایران باز هم در تلاش است با ارائه خدماتی تازه، شعب را به درون خانه و محل کار مشتریان ببرد تا میزان مراجعه مشتریان به واحدهای بانک، حداقلی شود. کاهش تبادل اسکناس، کاهش تردد و کاهش انتقال انواع بیماری ها، تنها بخشی از مزایای توسعه بانکداری غیرحضوری است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به آسیب دیدگان از این بیماری و آرزوی علو درجات برای درگذشتگان، به همه اعضای کادر درمان که به بیماران کرونایی رسیدگی کردند، همکاران فعال در شعب، همکارانی که در شعب کشیک فعالیت کردند و کسانی که شبکه و زیرساخت های بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران طی روزهای شیوع ویروس کرونا را پایدار نگه داشتند، خسته نباشید می گویم و از خدای متعال برای همه زحمتکشان نظام بانکی توفیق روز افزون طلب می کنم.

 

لینک کوتاه: asriran.com/0032jx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک ملی کرونا بانک ملی ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد