Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اعلام کرد: متأسفانه برخی از بخش های استان مصوبه جابجایی پسماندها به سایت پسماند البرز را نادیده گرفته اند و این موضوعی است که با جدیت پیگیری قانونی می شود

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند در سال ۱۳۹۶ تمامی بخش های استان قم موظف شده اند تا پسماند خود را به سایت پسماند البرز واقع در شهر قم منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای دقیق این مصوبه بارها به مسؤولان بخش ها تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون «حفاظت از خاک» ایجاد آلودگی ناشی از دفن پسماندها جرم بوده و مرتکبین مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: متأسفانه عدم انتقال پسماندها در برخی از بخش های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه های طبیعی شده است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و به صورت جدی پیگیری می شود.

استقرار واحدهای جمع آوری و بازیافت ضایعات در بافت مسکونی ممنوع است

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طی دو ماه گذشته حدود ۱۴۰ واحد جمع آوری، تفکیک و بازیافت ضایعات و پسماندها که در جهت شیوع بیماری کرونا خطرآفرین بودند، با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم شناسایی و پلمب شده اند.

موسوی با بیان اینکه تمامی این واحدها باید به خارج از بافت مسکونی منتقل شوند، اظهار داشت: در فرآیند نظارت و پایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، بر اساس ضوابط قانونی با قاطعیت برخورد خواهد شد./

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست قم قانون حفاظت از خاک واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست قم قانون حفاظت از خاک واحدهای آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست قم قانون حفاظت از خاک واحدهای آلاینده حفاظت محیط زیست استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه