Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@13:47:31 GMT

کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به کدام استان است؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۳۴۵

کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به کدام استان است؟

به گزارش مرکز آمار ایران، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویر احمد با ۳.۸ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱.۱ درصد افزایش است.
بر اساس این گزارش، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۲۷.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (۱۴.۰ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ۱۳۹۹ برای خانوار‌های کشور به عدد ۳۲.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۳۹.۰ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۲۸.۵ درصد) است.

خانوار‌های شهری
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در فروردین ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۰۳،۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳.۷ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۰.۱ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ۲۰.۲ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان هرمزگان (۲۶.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۱۳.۷ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ۱۳۹۹ برای خانوار‌های شهری به عدد ۳۱.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۳۸.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۲۷.۱ درصد) است.

خانوار‌های روستایی
مرکز آمار ایران همچنین اعلام کرد: در فروردین ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوار‌های روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) عدد ۲۱۲،۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های روستایی مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و کرمانشاه با ۵.۰ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اصفهان با ۰.۸ درصد افزایش است.
بر اساس این گزارش، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های روستایی ۱۸.۱ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۲۹.۰ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (۱۱.۵ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ۱۳۹۹ برای خانوار‌های روستایی به عدد ۳۳.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۴۱.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۹.۰ درصد) است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تورم مواد غذایی مرکز آمار ایران نرخ تورم پارسی خبر نرخ تورم ماهانه مربوط نرخ تورم دوازده ماهه خانوار های روستایی تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم خانوار های شهری برای خانوار فروردین ۱۳۹۹ درصد افزایش نسبت به ماه شاخص کل ۱ درصد ۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

همتی، مدیر عامل پیشین بانک مرکزی ایران در حساب ایکس خود نوشت: «از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.»

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!