Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان از اختصاص اعتبارات خاصی به دانشگاه‌ها برای انجام اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مقابل کرونا خبرداد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی، اقدامات و برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا را در سه مرحله پیش از شیوع، حین شیوع و دوران پسا کرونا را تشریح کرد و گفت: سازمان امور دانشجویان از نخستین دستگاه‌های اجرایی کشور بود که پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس دست به اقدام زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فراهم کردن تسهیلات برای خروج دانشجویان غیرایرانی از اقدامات اولیه این سازمان بود که در اسفندماه 98 انجام شد و اکثریت دانشجویان غیر ایرانی قبل از پایان سال 98 از کشور خارج شدند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با خروج دانشجویان غیرایرانی از کشور به دانشگاه‌ها تاکید شد زمینه استفاده از کلاس‌های آموزشی به شیوه مجازی و آنلاین برای آنان فراهم شود و برای مراجعات سایر دانشجویان به سازمان امور دانشجویان نیز دستورالعمل خاصی تدوین شد.

معاون وزیر علوم گفت: در نخستین روزهای شیوع کرونا نیز به دانشگاه‌ها ابلاغ شد نسبت به تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی و ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها و غذاخوری‌ها اقدام کنند و پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت همیاران بهداشت و همیاران سلامت روان و مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و مراکز مشاوره به دانشجویان در خصوص مدیریت بحران کرونا مشاوره‌های آنلاین و مجازی ارائه کردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در همین راستا حدود 60 مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌ها با دانشجویان تماس تلفنی گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت دانشجویان به آنان در زمینه مقابله با کرونا مشاوره دادند.

وی کمپین دانشجویی در خانه بمانیم را از جمله اقداماتی نام برد که توسط دانشجویان و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان و کانون‌های همیار سلامت و روان دانشگاه‌ها انجام شد.

صدیقی گفت: برای انجام اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مقابل کرونا به دانشگاه‌ها اعتبارات خاصی تخصیص و ابلاغ شد و صندوق رفاه دانشجویان نیز به دانشگاه‌ها این فرصت را داد تا اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را ترم جاری به این صندوق پرداخت نکنند.

وزیر علوم؛ سرقت اطلاعات از سازمان امور دانشجویان صحت ندارد

وی افزود: همچنین صندوق رفاه دانشجویان فرصت ثبت نام وام‌های دانشجویی را تا 15 اردیبهشت ماه تمدید کرد و دریافت اقساط دانش آموختگان را تا سه ماه تعویق کرد. رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: رسیدگی به وضعیت کارگران پیمانکاری غذاخوری‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی به علت تعطیلی موقت این بخش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در کنار تسهیلاتی که برای دانشجویان خوابگاه‌های دولتی صورت گرفت، ارائه تسهیلات به خوابگاه‌های خودگردان و غیر دولتی نیز از طریق مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

صدیقی تاکید کرد: از دانشگاه‌ها خواسته شده برای ضدعفونی کردن مکان‌های آموزشی، غذا خوری و خوابگاه‌های دانشجویی جهت شروع مجدد احتمالی آموزش حضوری دانشگاه‌ها پیش بینی‌های لازم را معمول دارند.  

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان رئیس سازمان امور دانشجویان خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین