Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: بومی‌سازی برنامه‌های تببین شده برای تحقق شعار امسال ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر کوروش بابلی در گفتگویی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: طبق روال چند سال قبل رهبری سال را با محوریت اقتصادی نامگذاری کردند که این امر نشان از مهم بودن این مقوله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر بخواهیم تعریفی ساده از جهش تولید کنیم شتابی متفاوت تر از آنچه که وجود دارد و آنچه در جهت جهش تعریف می‌شود که ۵۰ درصد بیشتر از وضع موجود و شرایط فعلی باشد و در این صورت است که جهش ایجاد می شود.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه چند هدف باید پیامد نامگذاری در سال ۹۹ باشد، بیان داشت: باید شعار سال بیش از ۸۰ درصد تحقق یابد و  نیز باید این مقوله را با شاخص‌های کلی بسنجیم که وضع زندگی و معیشت مردم امسال تغییر کند این اولین هدفی است که در واقع باید تحقق یابد و مهم ترین محور در نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

اشتغالزایی از اهداف مهم جهش تولید است

دکتر بابلی با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تعریفی از اقتصاد مقاومتی کنیم می‌گوییم اقتصادی درون زا با تکیه بر تولیدات، منابع و نیروی داخلی و اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه دومین هدف از جهش تولید اشتغالزایی است،‌خاطر نشان کرد: باید در تحقق شعار سال به اشتغالزایی نگاه ویژه ای داشته باشیم و این مورد نیز یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول ادامه داد: اقدام و کاری تحقق می یابد که پشت آن یک برنامه علمی همراه با زمانبندی مشخص و قابل احصا در قالب برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت باشد که اهداف کوتاه مدت شامل تحقق این مهم می‌شود که به عنوان مثال ۹۰ درصد این برنامه ها در پایان سال اجرا شود و در پایان پیامد سنجی کنیم که اجرای این برنامه ها که ابتدای سال با زمانبندی مشخص آغاز شده است در پایان سال چه میزان موفق بوده ایم.

۱۰ درصد برنامه ها باید برای اجرا در بلند مدت برنامه ریزی شود

وی با تاکید بر اینکه باید ۱۰ درصد از این برنامه ها برای اجرا در بلند مدت برنامه ریزی شود، تصریح کرد: نکته اصلی در تحقق شعار سال این است که باید غالب اهدافی را که مد نظر مقام معظم رهبری است طی همین سال جاری تحقق یابد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ویژگی های یک برنامه موفق روشن، همه فهم و دارای اعداد و ارقام بودن است، گفت: باید برنامه های تببین شده محسوس و قابل فهم باشد تا بتوانیم نتیجه آنها را ببینیم.

این مسئول افزود: بومی سازی برنامه های تبیین شده از ویژگی های مهم است که هر استان سهم خود را در جهت افزایش تولید مشخص و آنها را در قالب سرفصل هایی مشخص کند  و در هر منطقه با شرایط و منابع خود برنامه‌ریزی کند؛ ضمن اینکه باید به همه فهم بودن این برنامه ها نگاهی ویژه شود.

دکتر بابلی خاطر نشان کرد: چهار ابزار تحقق برنامه باید مشخص شود و نیز روشن شود که اگر می خواهیم به این اهداف برسیم چه ابزار و وسیله ها را نیاز داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

در برنامه ریزی برای تحقق شعار سال کلی نگری نشود

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: نکته دیگر در برنامه ریزی این است که گلی نگری نشود و وارد جزییات و مصداق ها شویم و نیز در تحقق این نامگذاری سال می‌خواهیم به آن دست یابیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

این مسئول گفت: نکته دیگر وجود ناظرانی برای نظارت و رصد برنامه ها و پیشرفت های آنها است که باید آسیب ها و چالش های عدم تحقق را شناسایی و مد نظر قرار دهند .

وی خاطر نشان ساخت: برای هر برنامه ریزی وضع موجود را بشناسیم و آسیب‌ها، نقاط قوت و نیز فرصت‌ها را شناسایی کنیم و تهدیدهای برنامه را نیز مشخص شود و این اولین الزامی است که بای در جهت تحقق برنامه ها داشته باشیم.

دکتر بابلی گفت: در معاونت علمی به طور حتم این موارد مد نظر قرار دارد که بتوانیم این ویژگی های را تحقق دهیم و نتیجه آن را هم ببینیم.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: نکته دیگر وجود مدیر با روحیه جهادی است که بتواند کار را محقق کند و آن شخص هم باید باور عمیق بر انجام این کار داشته باشد؛ در مدیریت جهادی باید یک مدیر راهبردی باشد تا بتواند نامگذاری سال را تحقق بخشد، مدیرجهادی مدیری است  که تمام توان خود را به کار گیرد، خستگی‌ناپذیر باشد، ایمان و باور داشته باشد و برای برون رفت از مشکلات پیش رو همواره راهکار جدیدی را مد نظر داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: از الزامات دیگر تحقق شعار سال مشارکت همگانی است که بسیار مهم است و وجود این مهم در کنار مدیر جهادی موجب تحقق اهداف خواهد شد و اگر در این مسیر مردم همراهی و همکاری داشته باشند و اجزا برای تحقق شعار سال تعیین شود، وظایف اجزا مشخص و مطالبه از مدیر منابع اجرا را به درستی بشناسیم تا شعار سال محقق شود.
 

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه برای تحقق شعار تحقق شعار سال برنامه ها نامگذاری سال برنامه ریزی معاون علمی جهش تولید خاطر نشان مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»