Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@05:33:35 GMT

برگزاری جشن روز ملی اسب در ترکمنستان بدون اعتنا به کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۷۵۶

برگزاری جشن روز ملی اسب در ترکمنستان بدون اعتنا به کرونا

رئیس جمهور ترکمنستان در سال ۲۰۱۸ به مناسبت روز ملی "اسب اصیل ترکمن" در کشورش اقدام به اسب سواری با یک اسب از نژاد معروف "آخال تکه" کرد. امسال نیز به رغم اینکه تعداد زیادی از کشورهای جهان درگیر بحران شیوع کروناویروس شده‌اند، جشن‌های ملی مربوط به این روز در ترکمنستان مطابق روال سال‌های گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکمنستان ادعا کرده که تاکنون هیچگونه مورد ابتلا به کرونا در این کشور دیده نشده و قوانین متعارف فاصله‌گذاری اجتماعی که در سراسر جهان اعمال شده را مورد بی‌اعتنایی قرار داده است. این کشور در همین راستا یک استادیوم اسب‌دوانی را برای برگزاری جشن‌های روز ملی اسب ترکمن پر از جمعیت تماشاچیان کرد.


تلویزیون دولتی ترکمنستان تصاویری را روز یکشنبه پخش کرد که نشان می‌داد قربانقلی بردی محمداف، رئیس جمهور این کشور ناظر بر اجرای جشن‌ها و مراسم‌های روز اسب ترکمن است. این روز یک تاریخ مهم در تقویم ترکمنستان محسوب می‌شود. بردی محمدف که با لقب "محافظ ترکمنستان" شناخته می‌شود درحالی از داخل یک قسمت ویژه مجزا و مهر و موم شده مراسم را تماشا می‌کرد که تماشاچیان عادی کل استادیوم را پر کرده و پرچم‌های ترکمنستان را تکان می‌دادند.
 کشور گازخیز ترکمنستان یکی از معدود کشورهای جهان است که حتی یک مورد ابتلای به کروناویروس را در خاک خود ثبت نکرده است. هرچند که سابقه برخی پنهانکاری‌ها از سوی دولت این کشور این ادعا را با تردید مواجه کرده است.

ترکمنستان امسال نه تنها جشن‌های گرامی‌داشت نژاد اسب "آخال تکه" در این کشور به عنوان نماد پروپاگاندای دولتی است، محدود نکرده بلکه ظاهراً حتی این جشن‌ها را زودتر نیز اجرا کرده است.

تلویزیون دولتی ترکمنستان روز شنبه نیز نشان داد که در شهر ترکمن آباد، دومین شهر بزرگ این جمهوری متعلق به شوروی سابق نیز مسابقات اسب‌دوانی در مقابل جمعیت بزرگی از تماشاچیان برگزار شده است. ترکمنستان امسال برخلاف سال‌های گذشته از دیپلمات‌ها و خبرنگاران برای حضور در جشن های روز ملی اسب این کشور در یکشنبه دعوت نکرد. با این حال دیپلمات‌هایی از کشورهای آلمان، ترکیه و امارات متحده عربی در یک مراسم در روز پنجشنبه برای رونمایی از ترجمه کتاب قربانقلی بردی محمداف درباره اسب‌ها به زبان‌های کشورهایشان حضور پیدا کردند. ترکمنستان ابتدا در اواخر ماه مارس برای مدت کوتاهی برخی اقدامات احتیاطی را در قبال مسئله شیوع کرونا ویروس در پیش گرفت اما از اوایل ماه جاری میلادی برگزاری مسابقات لیگ فوتبال داخلی خود را با حضور تماشاچیان از سرگرفته است.

جشن روز ملی اسب ترکمن در ترکمنستان در سال ۲۰۱۳ جنجال آفرین شد. این جنجال بعد از آن آغاز شد که یک سری تصاویر لو رفته نشان دادند که بردی محمداف بعد از پیروزی در یک مسابقه اسب‌دوانی در جریان این جشن ها از اسب خود به زمین افتاده است.
 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركمنستان روز ملی اسب جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند

محمد تقی ولیان در گفتگو با مهر با اشاره به درخشش اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس اظهار کرد: در هفته دوم دور اول نژاد ترکمن گروه هندیکاپ کلاس ۶ اسب کارن حسین‌پور به مالکیت مونا نجفی معصوم با مربیگری محسن نجفی معصوم و چابکسواری رامین قهرمانی موفق شد عنوان در مسافت ۱۲۰۰ نایب قهرمانی را کسب کند و در دور دوم نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ اسب سایرا به مالکیت یحیی زنوزاده موفق شد در مسافت ۱۲۰۰ متر مقام دومی را کسب کند.

وی در ادامه افزود: در روز دوم هفته دوم نژاد ترکمن گروه میدن آزاد اسب گل کوئین الهامی به مالکیت رضا الهامی موفق شد مقام سوم را بدست آورد و در روز سوم هفته دوم نژاد ترکمن گروه مبتدی و نبرده اسب شاه نور به مالکیت برادران محمدی موفق شد مقام سوم را کسب کند.

رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی بیان کرد: همچنین در دور سوم نژاد ترکمن گروه هندیکاپ کلاس ۴ اسب آتاشیر به مالکیت فاطمه عفیف موفق شد مقام نایب قهرمانی را کسب کند.

ولیان گفت: در هفته سوم این رقابت‌ها روز پنج شنبه نژاد ترکمن گروه هندیکاپ کلاس ۱ در مسافت ۱۲۰۰ متر اسب پهلوان گز به مالکیت حجی خان رحمتی موفق شد عنوان سومی را از آن خود کند.

وی بیان کرد: در هفته سوم کورس گنبد در نژاد ترکمن گروه هندیکاپ کلاس ۵ اسب خرداد وحدانی به مالکیت و مربیگری مجتبی وحدانی با چابکسواری محمدرضا نوری توانست قهرمان شود و همچنین اسب کارن حسین پور به مالکیت مونا نجفی معصوم با مربی گری محسن نجفی معصوم موفق شد نایب قهرمان شود و اسب تایلاربیک به مالکیت محمد مرادی با مربی گری یوسف دهش و چابکسواری رضا فهیمی موفق شد مقام سوم را کسب کند.

رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی افزود: در روز آخر از هفته سوم در نژاد ترکمن کلاس۷ اسب حیران ساجدی به مالکیت حجت ساجدی با مربی گری علی انفاس و چابکسواری رضا فهیمی موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند.

کد خبر 6092668

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست