Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@18:15:37 GMT

آموزش‌های تخصصی از طریق ابزارهای بازی و سرگرمی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۹۲۷

آموزش‌های تخصصی از طریق ابزارهای بازی و سرگرمی

تین نیوز

روش‌های یاددهی- یادگیری در سال‌های اخیر به طور چشمگیری ارتقا یافته است. مدیران منابع انسانی و آموزش سازمان‌ها همواره تلاش وسیعی را در به‌کارگیری سیستم‌های نوآورانه و نوین در روند آموزش کارکنان خود اعمال می دارند.

در این راستا، بی‌شک فن آوری، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و در این میان نیز شبیه‌سازی رایانه‌ای یکی از مهمترین آنها است که موقعیت‌های آموزشی خاصی را برای فراگیر ایجاد می کند که در شرایط عادی بازتولید این آموزش‌ها، سخت یا بسیار گران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالیان اخیر مدیران اجرایی آموزش سازمانی تمرکز ویژه‌ای بر فراگیری کارکنان و بهره‌گیری از فن آوری‌های نوین دارند. این گروه از مدیران با علم به مشکلات انتقال دانش تجربی به روش‌های مرسوم قدیمی، بر این باور هستند که بهره مندی از تکنیک‌های نوآورانه، منجر به رشد و شکوفایی سازمان و بهره وری ملی خواهد شد.

 از میان انواع این تکنیک‌ها، آموزش به روش بازی سازی به عنوان یک استراتژی کلیدی دیده شده است، تکنیکی که اولین بار توسط شرکت "گارتنر" به عنوان یکی از تکنولوژیست‌های معروف ارائه شده است. در این تکنیک فعالیت‌های خاص مشاغل مهم و عملیاتی نظیر: راهبری و تعمیرات در قالب بازی و سرگرمی دیده شده است. در این تکنیک، انتقال دانش به موازات تفریح و هیجان ناشی از بازی، روند بسیار تأثیرگذاری در امر فراگیری و انتقال اطلاعات فنی ایفا می کند. این تکنیک به تدریج در تمامی بخش‌های سازمان‌های مختلف ریلی در حال گسترش است و به نحوی نیز طراحی شده است که با شرایط و ویژگی هر سازمان یا شرکت ریلی هم سو و سازگار می شود. محتوای جدی آموزش‌های فنی و قسمت‌های مهم شغلی در قالب بازی‌های آموزشی به گونه ای با استراتژی‌های سرگرمی و انگیزشی آمیخته شده که قابل استفاده برای هر فراگیری است. قوانین، سیستم‌های پاداش، امتیازات، سطوح مشاغل، تعاملات اجتماعی به همراه محتوای کاری معرفی شده از سوی سازمان/شرکت، احساس امنیت، فراگیری راحت، مطمئن و با نشاطی را برای کارکنان مهیّا ساخته است.

«شرکت سیمیلاتور و راه حل‌های آموزشی لاندر» در سال 2016 با این روش دوره ای تحت عنوان راهی به سوی ایمنی بیشتر و کارایی بالاتر به ارائه محصولات خود پرداخت. هدف از برگزاری این دوره‌ها آموزشی، یادگیری از طریق بازی برای شغل راهبری قطار و ارائه ابزاری قابل انعطاف و سازگار با محتوای آموزشی و جذاب و جالب توجه برای آنها بود. با توجه به این که راهبران قطار قادرند با این روش دانش فنی و سازمانی خود را در هر زمان و مکان با شیوه ای جذاب تقویت نمایند، یادگیری قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها،... برگزاری این دوره‌ها ارزش و راندمان آموزش به نام راهی به سوی ایمنی را دو چندان می سازد.

«راهی به سوی ایمنی» عنوان یک دوره مجازی است که داستان‌ها و وقایع آن در فضای دنیای ریلی رخ می دهد. در این داستان راهبر قطار به عنوان شخصیت اصلی قصه وارد یک جریان ماجراجویانه می شود که منحصراً برای وی طراحی شده است و ستون اصلی چالش‌ها و  فعالیت‌های مختلفی است که وی باید به تنهایی از عهده آن برآید. تمامی ماجراهای داستان در یادگیری و دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده در مسیری جذاب حرکت می کند و باعث ایجاد انگیزه در راهبران قطار می شود. راهی به سوی ایمنی می تواند برای هر اپراتور سازگار گردد. شرکت‌ها می توانند این دوره را با روشی آسان و خلاق برای راهبران و جامعه فنی خود سازگار نمایند از جمله در روندها، پروتکل‌ها، ویدئوهای اطلاعاتی و آموزشی، سوانح قبلی و هرآن چیزی که آموزگار بخواهد در کلاس بگنجاند. راهی به سوی ایمنی، آموزشی جدید و نوآورانه است که بر اساس پیشرفت‌های علوم اعصاب برای راهبران قطار طراحی شده است. این دوره‌ها به راهبران قطار اجازه می دهد که با استفاده از دنیای مجازی، احساسات و دانش خود را با اشتیاق زیاد و بدون کوشش فراوان ارتقا دهند. برگزاری دوره‌ها از نظر یادگیری و انعکاس و بازخورد آن، علاقه مندی و رغبت بسیاری از راهبران قطار کشورها و شرکت‌های مختلف را برای شرکت در دوره‌های آزمایشی یادشده به دنبال داشته است.

* این مطلب توسط مهندس زارع‌زاده از کارکنان مترو تهیه و تدوین شده است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهبر قطار آموزش راهبر راهبران قطار دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر

آقای موسوی کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان این دانشگاه در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.

وی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت دو روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید

جذب ۲۵ هزار معلم برای سال تحصیلی آینده +فیلم

موسوی اضافه کرد: در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند