Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ابوالفضل صالحی نیا" امروز (دوشنبه) در گفت وگو با روزنامه الوطن سوریه تصریح کرد: پیام‌های پرتاب ماهواره ایرانی "نور ۱" فقط، نظامی نیست، بلکه فراتر از آن و حامل پیام‌های بسیار مهمتری است، زیرا روند ساخت ماهواره و موشک ماهواره بر و اجرای فرایند پرتاب آن و قرار دادن آن در مدار خاص نشانگر پیشرفت ایران در زمینه علمی، فناوری و صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: پرتاب ماهواره نور ۱ بیان کننده آن است که ایران در بیشتر شاخه‌های علوم تخصصی فیزیک، شیمی، ریاضیات و مهندسی ورود کرده و کادرهای علمی، صنعتی و فنی سطح بالایی را تربیت کرده است که نشان دهنده پیشرفت و توسعه نظام آموزشی ایران در همه مراحل است. 

رایزن فرهنگی ایران ادامه داد: اینکه در ساخت موشک حامل ماهواره از نوعی فیبر کربن استفاده شده که وزن آن را نسبت به موشک‌های فعلی سبک‌تر کرده و از سوخت مایع و جامد نیز برای پیشران موتور موشک استفاده شده و در مدار زمین قرار گرفته است، به ویژه اینکه این ماهواره هر روز ۱۶ بار دور زمین می‌چرخد و همه مناطق آن را زیر نظر دارد که قدرت ایران در دست یابی به فناوریهای پیشرفته را ثابت کرد.     

وی خاطرنشان کرد: ترس دشمنان از ابعاد نظامی این واقعه سرنوشت ساز نیست، بلکه نگرانی آن‌ها موفقیت ایران در دستیابی به پیشرفت‌های علمی، فنی و صنعتی به رغم وجود تحریم‌ها است.  

صالحی نیا با بیان اینکه این دستاورد در چارچوب تلاش ایران برای ایجاد تمدن پیشرفته مبتنی بر ارزش‌هایی که پیش از این تمدن اسلامی ایجاد کرده، حاصل شده است، افزود: این تمدن می‌تواند دوباره تکرار شود و کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی را به پیشرفت سوق دهد تا در راهبردهای ساختن تمدن و برنامه‌ریزی برای پیشبرد توانمندیها و شایستگی‌های موجود در جوامع اسلامی به این رویکرد بپیوندند. 

وی در عین حال گفت: ایران با دستیابی به فناوری پرتاب ماهواره به سطح بی‌سابقه‌ای از اطلاعات را بدست می‌آورد که یک مزیت نظامی با اهمیت است، زیرا از هرگونه تهدید موشکی از هر نقطه جهان اطلاع حاصل می‌کند و بر موقعیت و حرکت نیروها برای هرگونه تجاوز احتمالی اشرافیت خواهد داشت و همچنین قادر خواهد بود به حملات موشکی پاسخ و مواضع آن‌ها را مورد هدف قرار دهد. 

رایزن فرهنگی ایران در سوریه افزود: در مدار قرار گرفتن ماهواره نور1 همچنین دقت موشک‌های ایرانی برای هدف قرار دادن مواضع مورد نظر را در سطح بی‌سابقی افزایش خواهد داد و این امکان را بوجود خواهد آورد تا بخش‌های هوایی، دریایی و زمینی و یا حتی برخی از افراد در میدان جنگ [در کوتاهترین زمان] با یکدیگر هماهنگ شوند.  

وی ادامه داد: این عملیات (پرتاب موشک) کارشناسان جهانی را متحیر کرده است، زیرا پرتاب موشک از یک سکوی سیار و از یک ایستگاه ناشناخته انجام شد یعنی اینکه سکوهای پرتاب موشک ایران ثابت و شناخته شده نیست و دشمنان نمی توانند آن‌ها را رصد کنند و این از مزیت‌های قدرت موشکی ایران است.  

صالحی نیا افزود: وقتی ایران اعلام کرد که یکی از وظایف این ماهواره نظارت و رصد است آمریکا و رژیم صهیونیستی، واشنگتن و تل آویو نگران شدند.  

"این دستاورد مهم، بسیاری از دوستان ایران در جهان به ویژه مردم و کشورهای محور مقاومت اسلامی را شاد کرد، زیرا آن‌ها در این امر شریک هستند و این را پشتوانه توانایی برای خود می‌دانند و بار دیگر به جهانیان ثابت شد که محور مقاومت با وجود همه مشکلات و توطئه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ چیز نمی‌تواند مانع متوقف کردن رویکرد آن تا رسیدن به اهدافش یعنی استقلال، آزادی و زندگی با عزت جامعه ما شود." 

سپاه پاسداران در ۲۲ آوریل ( سوم اردیبهشت ) و در چهل و یکمین سالگرد تاسیس این نهاد اعلام کرد که موفق شد ماهواره "نور ۱" را برای اهداف نظامی به فضا پرتاب و آن را در مدار در فاصله ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار دهد.   

برچسب‌ها تل آویو ماهواره‌های مکعبی واشنگتن سوریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آسیای غربی رایزن فرهنگی ایران ایالات متحده آمریکا نور رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو ماهواره های مکعبی واشنگتن سوریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آسیای غربی رایزن فرهنگی ایران ایالات متحده آمریکا نور رژیم صهیونیستی تل آویو ماهواره های مکعبی واشنگتن سوریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آسیای غربی رایزن فرهنگی ایران ایالات متحده آمریکا نور رژیم صهیونیستی رایزن فرهنگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است