Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:02:42 GMT

داشتن تصویری از شهرداری پساکرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۳۸۰

داشتن تصویری از شهرداری پساکرونا ضروری است

شهناز رمارم روز دوشنبه در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر مشهد افزود: کرونا اول سلامتی و بعد اشتغال و اقتصاد خانوارها را هدف قرار داده است پس باید برای شرایط پساکرونا چاره اندیشی کرد.
وی با اشاره به این که هنوز لازم است شهرداری مشهد برای مقابله با بیماری کرونا فعالیت کند ادامه داد: در شرایط فعلی، زندگی مردم سخت شده و آبرومندانی که تا کنون هیچ مستمری از جایی نمی گرفتند در اداره زندگی خود مانده‌اند و طی روزهای گذشته پنج هزار زن سرپرست خانوار در حاشیه شهر مشهد شناسایی کرده‌ایم که لیست هزار نفر از آنها را برای خانم ابتکار معاون رییس جمهوری جهت چاره‌اندیشی ارسال کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد گفت: در شرایط سختی قرار داریم و هر چه منابع برای تامین معیشت نیازمندان تزریق کنیم باز هم از عهده تامین این نیازها برنمی‌آییم و دولت هم در این خصوص باید از کار موازی کاری پرهیز و شهرداری نیز باید پویش‌های مردمی  را حمایت کند.
رمارم تاکید کرد: شهرداری به عنوان نهاد عمومی باید کنار مردم باشد و این کمک‌ها سازماندهی شود
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پایگاه اجتماعی شهرداری بالاترین سرمایه اجتماعی این نهاد است و هم اینک و در شرایط کرونایی نیاز به همبستگی اجتماعی داریم و باید این مهم را با حمایت از گروهای کم درآمد و نهادهای مدنی تحقق بخشیم.
رمارم خاطرنشان کرد: در این روزها پویش‌های مردمی زیادی شکل گرفته و شهرداری از این فرصت باید استفاده کند و با حمایت از این پویشها همبستگی اجتماعی را رقم بزند.
وی افزود: شهرداری‌های توسعه یافته در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و در اجرای پروژه های شهری از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه واصل بهره می گیرند و شهرداری مشهد نیز باید به این مهم توجه داشته باشد.
رمارم که طی روزهای اخیر به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود و به تازگی سلامت خود را به دست آورده ‌است افزود: کادر پزشکی دچار فرسودگی شغلی  و فرسایش روحی روانی شدیدی شده اند.
وی ادامه داد: این قشر زحمتکش مجاهدانه خدمت می‌کنند اما از این که مردم وارد خیابان‌ها شده‌اند سخت نگران هستند و از مردم می‌خواهند برای حفظ سلامت خودشان همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند.
عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد گفت: سلامتی خود را مرهون تلاش این قشر زحمتکش هستم اما بعید می دانم این تیم با شیوع موج دوم کرونا توان مقابله داشته باشند.
رمارم از شهروندان خواست همچنان توصیه‌های پزشکان را جدی گفته و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۰ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ تن رسید.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ویروس کرونا شهناز رمارم شورای اسلامی شهر مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ویروس کرونا شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری مشهد ویروس کرونا شورای اسلامی شهر مشهد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟