Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در نشست خبری در ستاد  عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس با اعلام این مطلب افزود : حتی واحدهای اقتصادی بزرگ نیز بر اثر تعطیلی ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به این که برخی محدودیت های به کار گرفته شده در رابطه با شیوع کرونا ویروس از ۲۷ آوریل (برابر ۸ اردیبهشت ) جاری در جمهوری آذربایجان کاهش می یابد، گفت : با این حال خطر کرونا برای مدت طولانی بر اوضاع تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباراف همچنین تاکید کرد که در صورت به کارگیری دوباره رژیم قرنطینه در این کشور خسارت ناشی از آن برای فعالان اقتصادی گسترده تر خواهد بود و حتی ممکن است منجر به ورشکستگی شود.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در عین حال وعده داد که  دولت این کشور در ماه های آینده نیز حمایت های مالی و مالیاتی از فعالان  اقتصادی و کارآفرینان را ادامه خواهد داد.

دولت جمهوری آذربایجان در قالب اقدام های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه‌ای یک ‌ماهه تا ۱۵ اردیبهشت را در سراسر کشور اعلام کرد که در چارچوب آن، رفت و آمد در این  کشور با جمعیت نزدیک به ۱۰ میلیون نفری منع شد.

شهروندان آذری فقط با ارسال پیامک به سامانه الکترونیکی وزارت کشور می توانند روزانه مجوز دو ساعت تردد برای حضور در فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه و بیمارستان ها را دریافت کنند.

بسیاری از مراکز تجاری، اقتصادی و خدماتی در جمهوری آذربایجان در قالب اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا ویروس، تعطیل هستند.

تاکنون  اتباع ۲۱۰ کشور جهان به کرونا مبتلا شده است که از بین این کشورها امریکا و ممالک غربی به خاطر نبود زیرساخت های مناسب بهداشتی در شمار اولین ها هستند.

از بین ۲۰۷ هزار و ۹ فوت ناشی از کرونا  ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر مربوط به امریکا و در بین مبتلایان جهان نیز از ۲ میلیون ۹۹۵ هزار و ۲۴۴  نفر ۹۸۷  هزار و ۳۲۲ نفر امریکایی هستند و اکنون یکی از نگرانی های دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری شکست در آن به خاطر مدیریت بد کرونا و نبود زیرساخت های لازم برای مقابله و مداوای مبتلایان امریکایی به این ویروس است.

در جمهوری آذربایجان نیز تاکنون یک هزار و ۶۴۵ نفر به کرونا مبتلا و ۲۱ نفر فوت کرده و یک هزار و ۱۳۹ نفر نیز بهبود یافته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا باکو سرمایه گذاری پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا باکو سرمایه گذاری ویروس کرونا باکو سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود