Web Analytics Made Easy - Statcounter

یووال که مغازه‌داری اسرائیلی است با گریه می‌گوید؛ ماهیانه 12 هزار شِکِل اجاره می‌دهم، می‌خواهم خودم را آتش بزنم، نمی‌دانم چکار کنم، خجالت می‌کشم به خانه باز گردم، به زنم بگویم چه برایشان آورده‌ام؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، کرونا این ویروس کوچک در ماه های اخیر کشورهای جهان را با آزمونی بزرگ مواجه کرد و توان آنها را در بوته آزمایش گذاشت، درست در ساعاتی که کشورهای غربی، عبری و عربی داعیه دار قدرت بودند، کووید 19 زمینه ای فراهم کرد تا غرب و شرق قدرت خود را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر خلاف باورها این بار هم ایران توانست با زیرساخت های علمی و جهاد شهادت گونه مردم سدی مقابل کرونا باشد و روسیاهی بماند برای آمریکایی هایی که در برابر یک ویروس زانو زدند تا بار دیگر اثبات کنند آن هیمنه پوشالی خواب و خیالی بیش نیست.   فروشگاه هایی که دست رد به سینه مشتریان گذاشتند، صف های طویل مردم آمریکا برای تامین مواد غذایی و اظهار عجز مردم از رهبران این کشور همه و همه درست زمانی رخ داد که در ایران مردم هر آنچه در توان داشتند در روزهای کرونایی با یکدیگر تقسیم کردند و نگذاشتند ویروس چشم بادامی کرونا در مقابل آنها حرفی برای گفتن داشته باشد.
زمانی که مادران آمریکایی از نداشتن پوشک برای کودکانشان فیلم می گرفتند در باور کمتر ابرقدرتی می گنجید که در ایران کارگران با دل و جان از شیفت ایثار استقبال کنند تا درآمد یک روزشان را به همنوعانشان ببخشند. این است تفاوت حکومتی که در دل مردم جای دارد با غرب پوشالی که برای فروپاشی ساختارهای اقتصادی اش در زمان کرونا تلاشی نمی کند.
کووید 19 این روزها نه تنها داد مردم آمریکا را برای بی توجهی دولت به اقتصادشان درآورده است بلکه دلیل اشک های بسیاری از ساکنان رژیم صهیونیستی نیز شده است. یووال که مغازه داری اسرائیلی است با گریه به گزارشگر تلویزونی می گوید، من ماهیانه 12 هزار شِکِل اجاره می دهم، امروز می خواستم مواد اولیه سفارش بدهم که آن هم قبل از عید پسح تمام شده بود.   به شرکتی که مواد اولیه را از آن تهیه می کردم زنگ زدم اما گفت چیزی به شما نمی فروشیم، گفتم چرا؟ گفت چک بیار! از کجا چک بیاورم، از کجا چک بدهم؟ من خانواده دارم، بچه دارم نمی دانم چه کار بکنم؟    
آمدم مغازه ام را باز کنم گفتند ممنوع است! چرا ممنوع باشد؟ گفتند دو متر از هم فاصله بگیرید، فکر کردم می شود مشتری ها یکی یکی داخل بیایند.  پلیس ها آمدند و گفتند اگر محدودیت اعمال نکنید و پیک نداشته باشید نمی توانید مغازه را باز نگاه دارید. در غیر این صورت مغازه شما را می بندیم.
من چگونه زندگی کنم؟ نمی دانم چکار کنم؟ گزارشگر از وی سوال می کند که جایی برای وام وراجعه کرده ای اما باز هم ادامه می دهد کجا وام بگیرم؟ اصلا نمی شود مسئولین را گیرد آورد. یووال تعریف می کند که هیچ وقت چکش برگشت نخورده و همیشه مالیات داده است، اما ظرف دو ماه 65 هزار شکل کسری داشته، چون مغازه فلافل فروشی او بسته شده است.
صبح زود بلند شدم، سالاد درست کردم، فلفل های گرم آماده کردم و امیدوار بودم بتوانم به سر کار برگردم اما اشتباه می کردم، یووال می گوید پلیس ها امدند و گفتند گوش کن فقط پیک! من پیک ندارم، هیچوقت در زندگی ام پیک نفرستاده ام و به  علاوه فلافل را گرم و تازه می خورند!
  تا کی می توام اینگونه ادامه بدهم. نمی دانم چکار کنم. گزارشگر می گوید وزارت خزانه داری و بنیاد جبران خسارت می کند اما یووال همچنان ادامه می دهد در تلویزون اعلام شده که ما میلیون ها شکل دریافت کردیم! چه گرفته ایم؟ کوفت گرفتیم؟ یک شکل هم دریافت نکرده ایم، هیچی ... هیچی ...   می خواهم خودم را آتش بزنم، نمی دانم چکار کنم، خجالت می کشم به خانه باز گردم خجالت می کشم به زنم بگویم چه برایشان آورده ام. دخترم دو ماه پیش بچه دار شد اما نتوانستم برایش هدیه ای بخرم چه برایم مانده است؟ این چه ممکلتی است؟   با کمی تامل در صحبت های یووال، می توان دریافت کرد بدون شک آمریکا و اسرائیلی که توان اجایت درخواست های مردمشان را ندارند قطعا نمی توانند تهدیدی برای کشور ایران به حساب بیایند و چه بهتر است که هزینه های میلیارد دلاری برای جنگ و خونریزی کودکان مظلوم را صرف ملتشان کنند.       انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانم چکار کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و یکمین پیشن نشست همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»، به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همکاری جامعه المصطفی العالمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. در ابتدا مولوی نظام الدین نعمانی رئیس حج و زیارت ولایت بادغیس افغانستان با موضوع «وحدت جهان اسلام در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی»، مرتضی مرتضوی کاخکی (استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی)، با موضوع «ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین» و حجت الاسلام مقصود علی دومکی بلوچ (رئیس بنیاد فلسطین ایالت بلوچستان پاکستان) با موضوع تاریخ اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکل‌گیری نهضت فلسطین به ارائه بحث پرداختند.

در بخش انگلیسی زبان نیز دکتر محمدابراهیم روشن ضمیر (دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی) با موضوع نقش اندیشه‌های امام خمینی (ره) در تحولات فلسطین و دکتر عمیر آفتاب (مدرس زبان انگلیسی در لاهور پاکستان) با موضوع بررسی تاریخی فلسطین: ۷۵ سال استعمار و اشغال شهرک نشینی به طرح دیدگاه خود پرداختند.

مولوی نظام الدین نعمانی، پس از ایراد سخنانی پیرامون لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که از آن به عنوان جرثومه فساد در منطقه و ریشه مشکلات جهان اسلام یاد کرد، به قرائت چند شعر از سروده‌هایشان پرداخت و در پایان آرزوی خود را آزادی فلسطین و وحدت جهان اسلام عنوان داشت.

دکتر مرتضوی صحبت‌های خود را با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مساله فلسطین و اسرائیل و تاکید بر ایجاد حصر و تحریم اقتصادی این رژیم آغاز کرد.

وی در ادامه با بیان این نکته که نظام سلطه از قدرت سیاسی و اقتصادی خود برای تسلط بر جهان اسلام استفاده می‌کند، به ارائه توضیحاتی درباره اقتصاد رژیم صهیونیستی از جمله نقاط قوت (اقتصاد دانش بنیان، نیروی کار آموزش دیده، نیروی کار ارزان مبتنی بر تبعیض و..) و نقاط ضعف (تجربه بحران‌های اقتصادی تاریخی، آسیب پذیری از نوسان قیمت نفت، تجربه تورم‌های بالا و..) اقتصاد این رژیم مبادرت کرد.

مرتضوی با ارائه آمار دقیقی از ظرفیت‌های اقتصادی این رژیم و کشورهایی که با آن تبادل اقتصادی بالایی دارند (از جمله ترکیه، ایالات متحده و نظایر آنها)، به کریدورهای اقتصادی چهارگانه بین‌المللی اسرائیل اشاره کرده و ظرفیت کشورهای اسلامی برای اعمال تحریم علیه این رژیم را مورد تبیین قرار داد.

به نظر وی، ظرفیت اقتصادی کافی برای تحریم اثرگذار علیه رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی وجود دارد، اما این وابسته به عزم این کشورها است.

در بخش پایانی سخنرانی به زبان فارسی، حجت الاسلام دومکی، ضمن ارائه توضیحات تاریخی مختصری از چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، از حمایت‌های همیشگی آمریکا و انگلیس و سایر کشورها از این رژیم انتقاد کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد که وارثان سرزمین مقدس مسلمانان هستند و صهیونیست‌ها وارثان فرعون و نمرود می‌باشند.

حجت الاسلام دومکی اظهار داشت: ملت پاکستان به رهبری مرحوم محمدعلی جناح و علامه اقبال لاهوری همواره حامی مردم فلسطین بوده است.

در پایان وی با اشاره به وعده صادق امام خمینی و آیت الله خامنه ای مبنی بر آزادی حتمی فلسطین سخنان خود را به پایان برد.

در بخش سخنرانی‌های انگلیسی، دکتر محمدابراهیم روشن ضمیر، دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به ارائه سخنرانی پرداخت و پس از اهدای سلام به ملت فلسطین، به نقش اندیشه‌های امام خمینی در روند فعلی مقاومت فلسطین اشاره کرد.

روشن ضمیر در ادامه با یادآوری روند تاریخی شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی به جایگاه مهم انقلاب اسلامی ایران در صورت بندی فرهنگ مقاومت و حمایت از ملت فلسطین اشاره نمود.

در این راستا وی به ذکر مستندات تاریخی از جمله نقش دولت بریتانیا در مهاجرت یهودیان به فلسطین و شکل‌گیری دولت جعلی اسرائیل، اشاره به جنگ‌های اعراب با اسرائیل و شکست مطلق اعراب در این جنگ‌ها، تلقی کشورهای عربی از مواجهه با اسرائیل به عنوان یک مساله عربی و نه اسلامی، تحول رویکرد به مساله فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی و سخنان امام خمینی درباره فلسطین و دمیده شدن روح تازه‌ای به مقاومت فلسطینی و در نهایت حمله اسرائیل به لبنان و شکست مفتضحانه این رژیم در مقابل جوانان حزب الله که تحت تأثیر اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران بودند پرداخت.

ارائه خلاصه‌ای از دیدگاه‌های امام خمینی (قدس سره) درباره فلسطین در ۶ بند بخش پایانی سخنان وی بود.

کد خبر 6098113 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند