Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تحت تاثیر تبعات شیوع ویروس کرونا ۱۲ درصد کاهش یابد.

این پیش‌بینی حاکیست که کسری بودجه دولت در سال مالی ۲۰۲۰ به ۳.۷ تریلیون دلار می‌رسد و مجموع بدهی دولت به ۱۰۱ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش یورونیوز،دفتر بودجه کنگره آمریکا در ژانویه گذشته و بدون لحاظ تبعات رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا، کسری بودجه دولت را در سال جاری میلادی یک تریلیون دلار تخمین زده بود؛ رقمی که از سال ۲۰۱۲ تا کنون بی‌سابقه بود. باراک اوباما دوره چهار ساله دوم ریاست جمهوری خود را با بیش از یک تریلیون دلار کسری بودجه به پایان رسانده بود.

 

دفتر بودجه کنگره آمریکا همچنین پیش‌بینی کرده که نرخ بیکاری در ایالات متحده در سه ماهه دوم سال جاری به ۱۴ درصد برسد.

 

دفتر بودجه کنگره آمریکا همچنین در تازه‌ترین برآورد خود اعلام کرده که با وجود افزایش فعالیت‌های اقتصادی در سه ماهه سوم سال جاری، چالش‌های اقتصادی ایالات متحده به ویژه در بازار کار برای مدتی ادامه خواهد یافت.

 

وزارت کار آمریکا پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که که تا ۱۸ آوریل، بیش از ۲۶ میلیون نفر به صف متقاضایان بیمه بیکاری افزوده شده‌ است. بدین ترتیب، نرخ بیکاری در ایالات متحده از ۳.۵ درصد در فوریه گذشته به ۱۶ درصد در آوریل رسید.

 

این در حالی است که در جریان بحران مالی سال ۹-۲۰۰۸ نرخ بیکاری آمریکا از ۱۰ درصد فراتر نرفته بود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ ویروس کرونا کرونا اقتصاد آمریکا دفتر بودجه کنگره آمریکا ایالات متحده کسری بودجه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد