Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:00:55 GMT

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین کارگران فصلی و ساختمانی البرز

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۸۵۳

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین کارگران فصلی و ساختمانی البرز

حسین فلاح‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش هر یک از این بسته‌ها حداقل سه میلیون ریال بوده که با مساعدت کمیته امداد و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و برای توزیع به نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران فصلی و ساختمانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته کارگر با توجه به شیوع کرونا با سال‌های گذشته متفاوت است اظهار داشت: در سال‌های گذشته این برنامه‌ها با حضور کارگران و کارفرمایان انجام می‌شد اما اغلب برنامه‌های امسال در فضای مجازی و برخی برنامه‌ها نیز با حضور تعداد اندکی از نمایندگان جامعه کارگری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول افزود: در حوزه فضای مجازی، فراخوان مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله مقاله‌نویسی، عکاسی و اجرای کاتا که قابلیت اجرا در منزل دارند منتشر و به جامعه هدف ارائه شد و به نفرات برگزیده جوایزی تعلق گرفت.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه‌ها تقدیری و با حضور مسوولان کارگری استان است، گفت: در استان ستادی با حضور نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بسیج کارگری، شورای اسلامی کار، کانون بازنشستگان کارگری، خانه کارگر و نماینده استانداری تشکیل و مقرر شد همه فعالیت‌ها ذیل این ستاد برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این پایه به همراه اعضای ستاد از چند کارخانه تولید اقلام بهداشتی و حفاظت فردی بازدید و خدمات آنان تقدیر به عمل آمد.

فلاح نژاد اضافه کرد: همچنین با حضور در برخی شرکتهای تولید مواد غذایی که تامین‌کننده امنیت غذایی مردم در دوران شیوع ویروس کرونا بودند و برخی دیگر که برای حفظ سلامتی کارکنان خود پروتوکل‌های بهداشتی در دوران کرونا را به نحو مطلوبی رعایت کردند، از آنان تجلیل شد.

وی  تقدیر از نیروهای کارگری حوزه بهداشت و درمان با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری کمیسیون کارگری استان، ارتباط نمایندگان تشکل‌های کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس، گلباران مزار شهدای کارگری و گفت‌وگو با رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته کارگر در البرز عنوان‌ کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب گفت: نیروی انسانی، مهمترین عامل رسیدن به جهش تولید است و در این راستا بین نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در استان البرز انسجام بسیار مطلوبی مشاهده می‌شود.

وی افزود: برای رسیدن به جهش تولید باید بستر لازم در راستای حمایت از کارگر و کارفرما توسط دولت فراهم شود که در استان البرز همه مسائل و مشکلات با تعامل و اتحاد نمایندگان این سه به خوبی حل می‌شود.

استان البرز دارای سه هزار ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۳۰۶ هزار نفر بیمه شده اجباری بر پایه آخرین آمار اعلام شده است.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام  هفته کارگر نامگذاری شده  است .

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل تعاون کار و رفاه استان البرز مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مواد غذایی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کار و رفاه اجتماعی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود : تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود : در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد