Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:38:43 GMT

روزه جدال با نفس است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۹۴۴

روزه جدال با نفس است

ایسنا/قزوین معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: فردی که در ماه مبارک رمضان از مصرف غذا و نوشیدنی‌های حلال و پاک خودداری می‌کند، یعنی در حال جدال با نفس خود است؛ در روایت هم ذکرشده که اگر فردی بر مال حلال خود صبر و چشم‌پوشی کند، این انسان از مال حرام به دور خواهد ماند.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرآن کریم، کسب تقوا را یکی از فلسفه‌های روزه‌داری می‌داند و همواره خداوند متعال، بشریت را به تقوا که مهم‌ترین عامل سعادت است، دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فضیلت تنها ملاک برتری انسان‌ها بر هم نزد خداوند است.

وی افزود: انسانی که فرضیه روزه را بجا می‌آورد، به‌مراتب صبر و بردباری بیشتر نسبت به افراد دیگر در جامعه دارد. فردی که در ماه مبارک رمضان از مصرف غذا و نوشیدنی‌های حلال و پاک خودداری می‌کند، یعنی در حال جدال با نفس خود است؛ در روایت هم ذکرشده که اگر فردی بر مال حلال خود صبر و چشم‌پوشی کند، این انسان از مال حرام به دور خواهد ماند.

حجت‌الاسلام نوروزی بابیان اینکه روزه‌داری اثرات مفیدی در سلامت روح و جسم انسان دارد، گفت: بسیاری از پزشکان معتقدند که روزه‌داری در سلامتی انسان، تأثیرات شگرفی دارد. خوردن و آشامیدن در طول ۱۱ ماه، انباشتی از چربی و مواد زائد را پیرامون معده انسان شکل می‌دهد و عمل روزه می‌تواند این مواد زائد در بدن را از بین ببرد.

وی ادامه داد: پزشکان اروپایی به بیمارانی که مشکل دستگاه گوارش دارند، توصیه به خودداری در خوردن و آشامیدن می‌کنند و روزه علاوه بر فواید پزشکی، آثار اقتصادی هم دارد؛ در روایت آمده است که روزه بر انسان واجب شد تا افراد غنی بتوانند شرایط انسان‌های فقیر را تجربه کنند و امام حسن عسگری (ع) درباره علت وجوب روزه می‌فرماید: «تا توانگر درد گرسنگی را بچشد و درنتیجه به نیازمند کمک کند.»

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت لازم‌الاجرا است، تصریح کرد: مردم مؤمن و روزه‌دار می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و حضور نیافتن در تجمعاتی که ممکن است افراد ناقل ویروس کرونا در آن حضورداشته باشند، این ویروس منحوس را ریشه‌کن کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ماه رمضان سازمان اوقاف وامور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید

رودریگو بیمار شده و به همین دلیل، جود بلینگام به لیست رئال مادرید برگشت. 

طرفداری | کارلو آنچلوتی که رئال مادرید را برای جدال با بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آماده می کند، قصد داشت برای دیدار با رئال سوسیداد به بهترین گلزن تیمش یعنی جود بلینگام استراحت بدهد. با این حال یک اتفاق غیرقابل پیش بینی، برنامه را تغییر داد. 

رودریگو به آنفلوانزا مبتلا شده و به دلیل این بیماری، نمی تواند تیمش را در جدال امشب (22:30 به وقت تهران) همراهی کند. به همین دلیل و با اعلام رسمی باشگاه رئال مادرید، جود بلینگام به لیست این تیم برای جدال با رئال سوسیداد اضافه شد. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید