Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@19:18:13 GMT

درهای باز مساجد آستارا در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۹۸۴

درهای باز مساجد آستارا در فضای مجازی

آستارا ۸۷ مسجد دارد و قبل از شیوع کرونا در اغلب آنها در مناسبت ها و آئین های ملی و مذهبی برنامه های متنوع اجرا می شد، اما با تعطیلی اماکن و اجتماعات برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، امروزه در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی، مساجد مختلفی به نام محلات، حسینیه ها و هیات های مذهبی آستارا به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستارا ۸۷ مسجد دارد و قبل از شیوع کرونا در اغلب آنها در مناسبت ها و آئین های ملی و مذهبی برنامه های متنوع اجرا می شد، اما با تعطیلی اماکن و اجتماعات برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، امروزه در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی، مساجد مختلفی به نام محلات، حسینیه ها و هیات های مذهبی آستارا به چشم می خورد.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد روز دوشنبه اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در شهرستان، به ائمه جمعه مساجد ابلاغ شده است تا در فضای مجازی مسجد معنوی ایجاد و نمازگزاران و اهالی محل را عضو کنند.

جمشید مهدوی افزود: ائمه جماعات موظف شده اند از بیانات خود پیرامون مسائل شرعی و ماه مبارک رمضان، محتواهای یک دقیقه ای صوتی و تصویری تهیه و در مساجد مجازی منتشر کنند و چند کار ارزشمند نیز تولید و منتشر شده است.

وی ادامه داد: ائمه جماعات شماره های تلفن همراه خود را در اختیار اعضای مساجد مجازی قرار می هند تا در صورت ضرورت، به سئوالات و شبهات دینی و مذهبی اهالی پاسخ داده شود.

وی بیان کرد: در بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا نیز با همکاری خادمان افتخاری و همکاران اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، در قالب طرح های نسیم رحمت و انتظار، محتواهای تصویری جذاب تولید و در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

مهدوی اظهار کرد: فعالیت مساجد مذهبی به برنامه های معنوی محدود نمی شود، بلکه طبق تفاهم با کمیته امداد امام (ره)، هر روز یک مسجد در طول ماه رمضان، ۲۰۰ وعده غذا را طبخ و در میان نیازمندان محل توزیع می کنند.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد آستارا  گفت: اگر آستارا از نظیر شیوع کرونا بعد از ۱۵ اردیبهشت ماه جزو شهرستان های سفید اعلام نشود، همچنان به فعالیت مساجد در فضای مجازی ادامه خواهیم داد.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد آستارا  گفت: اگر آستارا از نظیر شیوع کرونا بعد از ۱۵ اردیبهشت ماه جزو شهرستان های سفید اعلام نشود، همچنان به فعالیت مساجد در فضای مجازی ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام مهدی بهره ور امام جماعت مسجد مجازی روستای کانرود آستارا نیز گفت: این مسجد بیش از ۱۷۰ عضو دارد و روز به روز بر شمار اعضای آن افزوده می شود و با تهیه و انتشار برنامه های دینی متنوع، برای جذب مخاطب بیشتر تلاش می کنیم.

مدیر هیات مذهبی ثارالله در فضای مجازی آستارا نیز گفت: اغلب اعضای این گروه را استادان دانشگاه و مسئولان تشکیل می دهند و ختم قرآن، نشر آموزه های مرتبط با مهدویت و شعائر اسلامی و انقلابی از فعالیت های این گروه است.

محمد داداش زاده اصل مدیر گروه ماه خدا و مسجد امام حسین (ع) نیز گفت: معرفی شهدای شهرستان و انتشار مفاهیم صوتی، تصویری و ویدئویی قرآنی و مرتبط با ماه مبارک رمضان را ادامه می دهیم و اعضا در این راستا فعالیت می کنند.

حسین تاروردی از مدیران مسجد مجازی امام جعفر صادق (ع) نیز انتشار دعای روزانه ماه مبارک رمضان، ترویج همخوانی دعای فرج، نکوداشت شهدا و نشر احادیث و روایات را از جمله فعالیت های اعضای این گروه اعلام کرد.

سید اسماعیل موسوی از مدیران مسجد مجازی فاطمه الزهرا (س) آستارا دعا برای درگذشتگان، فیلم های یک دقیقه ای تلاوت قران توسط قاریان و حافظان برجسته، شعرخوانی شعرا در باب مسائل مذهبی و ماه رمضان و ترویج نیکوکاری و مشارکت آحاد جامعه در رزمایش مواسات را از اقدامات این مسجد برشمرد.

امام جمعه و فرمانده قرارگاه رزمایش مواسات در آستارا نیز در خصوص فعالیت اعضای این گروه در فضای مجازی گفت: این گروه نزدیک به ۱۸۰ عضو دارد و اغلب آن را خیران و نیکوکاران تشکیل می دهند و گروه در عمل به فرمان سراسری رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندن، تشکیل شده است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: کمک های مردمی در قالب کالاها و ارزاق عمومی به ارزش ۲ میلیون ریال و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد به نیازمندان توزیع خواهد شد و این اقدام فرهنگی و انسان دوستانه در ترویج همدلی و مهربانی در جامعه موثر است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره اوقاف و امور امام حسین جامعه رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای مجازی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فضای مجازی آستارا نیز شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی گفت : در بنیاد هدایت، هم کار راهبردی و هم تحلیلی و هم رصدی در حوزه مساجد انجام داده ایم و توفیقات هزاران مسجد در کشور را باید روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، باید تفاوت و تحول در تمام عرصه ها رقم بخورد، گفت که این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم افزایی و اراده های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشم.

قمی در پایان تصریح کرد که به تحولی، تغییردهنده مناسبات اجتماعی در حوزه مسجد نیاز داریم و سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند، با جدیت و اخذ به قوت، به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم
  • درهای نمایشگاه کتاب باز شد
  • آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ درهای مصلی به روی بازدیدکنندگان باز شد
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند