Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: پیشنهاد ما به ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که مدت زمان تعطیلی را از وکالت‌نامه‌های خودروها حذف کنند.

به نقل از وبسایت پلیس، سرهنگ عین‌الله جهانی درباره شلوغی مراکز تعویض پلاک خودرو اظهار کرد: به طور طبیعی باید منتظر چنین شرایطی در مراکز تعویض پلاک می‌بودیم و به خاطر اینکه مشکلات مردم در حوزه پلیس به حداقل برسد برنامه زوج و فرد را ابلاغ کردیم تا بر اساس پلاک خودرو مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: برای اینکه خودروها وارد مجموعه شماره‌گذاری شوند و کار خود را انجام دهند و به منظور پیشگیری از تجمع و تراکم در داخل سالنها، در بیرون از مراکز به صورت صف قرار می‌گیرند و باید در خودروهای خود باشند تا ارتباط به حداقل برسد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا این فاصله‌ها به حداقل برسد و مردم به تدریج در این مراکز حاضر شوند.

این مقام پلیس راهور خاطرنشان کرد: در بحث وکالت‌نامه‌ها پلیس با ستاد ملی مبارزه با کرونا مکاتبه کرده است و امیدواریم به‌زودی این مسائل در ستاد مطرح و تصمیم‌گیری شود، زمان وکالت‌نامه‌ها محدود بوده و اعتبار آن‌ها در روزهای پایانی است.

جهانی بیان کرد: پیشنهاد ما به ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که مدت زمان تعطیلی را از وکالت‌نامه‌های خودروها حذف کنند، با توجه به اینکه در ستاد ملی مبارزه با کرونا رئیس جمهور و نمایندگان قوه قضائیه حضور دارند، امیدواریم تصمیم خوبی در این رابطه گرفته شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی از سه سال پیش به مردم اعلام کرد که وکالتی خرید و فروش نکنند، اگر خودرو را به فرد دیگری بفروشیم و فرد مورد نظر با پلاک شخص فروشنده تردد، تخلف، جرم یا جنایتی کند، فروشنده خودرو پاسخگو است، زیرا پلاک آن وسیله‌نقلیه، مربوط به شخص فروشنده است.

وی متذکر شد: حتی قبل از شیوع بیماری ویروس کرونا و تعطیلی مراکز تعویض پلاک به مردم ابلاغ کردیم که وکالتی خرید و فروش نکنند و اگر وکالت نامه‌ای تنظیم شد، حتماً مدت اعتبار آن حداقل سه ماهه تنظیم شود اما متأسفانه برخی از فروشندگان و خریداران آن را رعایت نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با کرونا وکالت نامه ها پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به‌زودی موسسات خدمات هوشمند ترافیک را تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه می‌تواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جاده‌ها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد، پس اگر بتوانیم در کلان‌شهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی می‌شود که می‌توانند در هرجا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج می‌شود، در حمل‌ونقل و ایمنی کشور کاربردی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ اولین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راه‌اندازی کنیم، این مؤسسات می‌تواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگرتلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راه‌اندازی و در تمام معابر کشور جاده‌ها و معابر شهری یک بخش‌های جعرافیایی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک می‌کنند.

از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد

حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویت‌های بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید براساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده می‌شود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلان‌شهرها، شهرداری‌ها این اتفاق را رقم بزنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی رانندگان به‌طور جد دنبال می‌شود، که اگر به سر منزل مقصود برسد با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشته‌ها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلان‌شهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.

وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یک ساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمع‌آوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقی‌مانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلت‌ها تأمین و از حیث تجهیزات کامل می‌شوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت می‌کنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت می‌کنیم.

کد خبر 749678

دیگر خبرها

  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد