Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@03:35:25 GMT

طلا در روزهای آینده چه روندی را پیش خواهد گرفت؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۷۲۱۶

طلا در روزهای آینده چه روندی را پیش خواهد گرفت؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در نظرسنجی هفتگی کیتکو، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، با ادامه اثرات اقتصادی منفی شیوع کرونا و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن، به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند. معامله‌گران می‌گویند اجرای تدابیر محرک مالی و پولی گسترده در سراسر جهان از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی ویروس کرونا که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، باعث شده است دولت‌ها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان با اقدامات محرک مالی و اقتصادی بی‌سابقه، به حمایت از اقتصاد کشورشان در برابر آسیب‌های ناشی از این پیشامد ناگوار بپردازند.

در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان وال‌استریت برای هفته جاری، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر معادل ۸۰ درصد به افزایش قیمت طلا، یک نفر معادل ۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.  در این بین، ۱۰۳۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۷۲۹ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۲ نفر معادل ۱۹درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و ۱۱۰ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه ۹ دلار معادل ۶/ ۰ درصد کاهش یافت و در ۱۷۳۵ دلار بسته شد اما برای کل هفته ۲/ ۲ درصد افزایش نشان داد که چهارمین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر بود. فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد طلا هفته قوی دیگری خواهد داشت، گفت: این خبر که کنگره آمریکا ۴۸۰ میلیارد دلار دیگر کمک برای شرکت‌های کوچک و بیمارستان‌ها به‌منظور مقابله با کرونا تصویب کرده است، سرمایه‌گذاران را نسبت به بدهی دولت نگران ساخته و باعث می‌شود به سمت طلا به‌عنوان دارایی امن بروند.

کوین گریدی نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرد و گفت: چاپ گسترده پول در سطح جهان، بهای اونس طلا را به بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد رساند. چارلی ندوس هم با توجه به بسته شدن طلا در بالای ۱۷۳۴ دلار، پیش‌بینی کرد که این فلز ارزشمند اوج قیمت اخیرش را دوباره تجربه خواهد کرد. وی ادامه داد: طلا در هفته گذشته سطوح حمایتی را حفظ کرد و انتظار دارم ارزش دلار در هفته جاری ضعیف شود.

ریچارد بیکر نیز معتقد است توان اخیر طلا قابل‌ملاحظه بود، زیرا با وجود صعود ارزش دلار توانست قیمت خود را حفظ کند. در هفته‌ای که قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا منفی شد و آمار اولین تجربه بیکاری هفتگی آمریکایی‌ها به ۴۳/ ۴ میلیون نفر رسید، طلا ابهامات زیادی یافت تا روند صعودی خود به سمت ۱۸۰۰ دلار را ادامه دهد و شاید در ماه‌های آینده به اوج بالاتری صعود کند. این وضعیت تا زمان پیدا شدن واکسن موثری برای درمان بیماری کووید ۱۹ ادامه خواهد داشت. دانیل پاویلونیس اما انتظار دارد که در هفته جاری از ریسک‌گریزی خبری نباشد و این امر ممکن است باعث شود طلا به همراه بازارهای سهام سقوط کند. کالین سیژینسکی هم در میان کسانی بود که نظر خنثی داشتند. وی گفت: شماری از بازارها برای هضم نوسان شدید دو ماه گذشته به هیچ جهتی متمایل نخواهند بود و خنثی می‌مانند.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: افزایش قیمت طلا هفته جاری نفر معادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود 2300 دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2301 دلار و 26 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به 2309 دلار و 60 سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف 2 درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم 0.23 پایین آمده و به 105.39 رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.47 درصد افزایش به 26 دلار و 96 سنت رسید. پلاتین هم با 0.40 درصد افزایش 958 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/63

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید