Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:10:45 GMT

کاهش 23 درصدی طلاق در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۷۳۰۱

کاهش 23 درصدی طلاق در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از کاهش ۲۳ درصدی میزان طلاق در آذربایجان‌غربی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه دکتر علی اکبر گروسی ظهر امروز در حاشیه یکصد و دهمین جلسه شورای قضایی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: سال گذشته کاهش 23 درصدی طلاق را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: برابر آمار اعلامی میزان طلاق در سال 98 نسبت به سال 97 با کاهش 23 درصدی مواجه بوده که این خبر خوشحال کننده‌ای است چرا که طلاق دارای اثرات و تبعات سوء فردی و اجتماعی است و نه تنها زوجین، بلکه فرزندان و جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی افزود: برای اینکه ما جامعه‌ای سالم داشته باشیم نیازمند این هستیم که فرزندان ما که آینده‌سازان این مملکت هستند در خانواده‌ای سالم و پر مهر و به دور از تشویش و اضطراب پرورش یابند تا استعدادهای آنها شکوفا شود.

گروسی با تاکید بر اینکه کشمکش‌ها و درگیری‌های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می‌شود تاثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد، گفت: یکی از اثرات مهم طلاق، احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است و با توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای دوری از بنیان‌های خانواده را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: همه مسئولین و نهادهای دست‌اندرکار این امر باید تمام تلاش خود را برای حفظ بنیانهای خانواده بکنند چرا که این امر روشی برای پیشگیری از جرایمی که در آینده می‌تواند توسط فرزندان طلاق صورت گیرد، هست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: طلاق تنها گسستن پیوند زناشویی نیست و در بسیاری از مواقع این جدایی به صورت طلاق عاطفی است که مخربتر از جدایی زوجین است چرا که زوجین بدون هیچ دلبستگی و عطوفتی با یکدیگر زندگی سرد و بی‌روحی دارند که این نوع زندگی تاثیر منفی بر زوجین و فرزندان آنها خواهد داشت.

گروسی تاکید کرد: علت عمده طلاق‌های صورت گرفته عدم مهارت‌های زوجین در ارتباط با یکدیگر است و یکی از راه‌های پیشگیری از طلاق، آموزش مداوم مهارت‌های زندگی برای فرزندان است و مسئولین آموزش و پرورش که بار اصلی تربیت فرزندان را به دوش می‌کشند باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه از آمار دیگری خبر داد که کمی نگران کننده است و آن کاهش 21 درصدی ازدواج بین جوانان در سال 98 نسبت به سال 97 بود که در واقع از رشد منفی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: این آمار نشان دهنده کاهش علاقه جوانان به تشکیل زندگی مشترک بوده و باید در این خصوص مسولین چاره اندیشی کنند چرا که کشوری که در آن نرخ ازوداج کاهش یابد بی تردید اخلاقیات و ارزش‌های انسانی هم به تدریج رو به زوال خواهد رفت مصداق بارز این موضوع فرهنگ غربی و انحطاط تاسف‌بار آن است، لذا هم مسولین و هم مردم باید نسبت به این امر بی تفاوت نباشند و تمام موانع و مشکلات ازدواج جوانان را مرتفع کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گروسی طلاق ازدواج رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟