Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:39:41 GMT

بیش از ۵۰۰ غیرنظامی افغان در ۳ ماه اخیر کشته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۷۳۶۴

بیش از ۵۰۰ غیرنظامی افغان در ۳ ماه اخیر کشته شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه خود گفته است که در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۵۰۰ غیر نظامی در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند که ۱۵۰ تَن از آنها کودک هستند.

این گزارش همچنین بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر تمام گروه‌های درگیر جهت حفظ جان شهروندان افغان به ویژه با توجه به افزایش تهدید ناشی از بیماری کرونا، تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، گزارش یومانا به مجروح شدن ۷۶۰ غیرنظامی در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کند.

گفتنی است کشتار غیر نظامیان از ماه میلادی مارس و همزمان با آغاز مذاکرات آمریکا-طالبان، افزایش یافته است.

یوناما مسئولیت ۳۹ درصد از تلفات غیر نظامی را به طالبان، ۱۳ درصد را به گروه تروریستی داعش و باقی آن را به عناصر نامشخص مخالف دولت نسبت داده است.

کد خبر 4910961 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان سازمان ملل متحد کشتار غیرنظامیان طالبان افغانستان ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی فلسطین روسیه ایران سوریه شیوع کرونا امارات متحده عربی داعش جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!

تین نیوز

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور گفت: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می کنند رانندگان افغان در ایران به راحتی سوخت دریافت می کنند و می توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آنها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن، از راننده ایرانی سوخت بیشتری دریافت می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید جلال موسوی درباره اعتراض برخی از کامیونداران اظهار داشت: اعتراض اخیر کامیونداران محدود و خودجوش بوده و اطلاعی از جزییات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشکلات نبوده است اما آنچه که مشخص بوده، این است که منشا اصلی این اعتراضات و نارضایتی ها موضوع سوخت است.

موسوی تاکید کرد: هرچند با اینگونه نارضایتی ها در قالب اعتراض و اعتصابات مخالف هستم اما باید به این نکته هم توجه داشت که اعلام اعتراض کامیون داران و رانندگان کامیون از کانال های رسمی هم به جایی نرسیده و از مذاکرات با متولیان به نتیجه ای نرسیدیم و نمی توان به هر راننده ای که به حق معترض است برچسب اراذل و ضد انقلاب زد.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر افزایش کرایه حمل بار و حق توقف هستیم اما به نتیجه ای نرسیدیم، گفت: می گویند با افزایش کرایه حمل و افزایش دستمزد تورم بالا می رود اما مگر افزایش جزیی کرایه حمل بار و دستمزد راننده چقدر بر روی تورم تاثیر می گذارد؟ آن عامل مهم و موثر در افزایش نرخ تورم، نرخ دلار است که همواره در حال افزایش بوده نه افزایش جزیی دستمزد راننده کامیون.

موسوی با اشاره به افزایش هزینه های رانندگان ادامه داد: اردیبهشت ماه سال گذشته یک جفت لاستیک را 24 میلیون و 500 هزار تومان می خریدیم اما در همان سال گذشته در اسفند ماه قیمت همین لاستیک به 32 میلیون و 800 هزار تومان رسید این در حالی است که نرخ کرایه نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش بار کمتر هم شد.

وی با بیان اینکه از همان دو سال گذشته که پایه سوخت 2000 لیتر را قطع کردند، اعتراض و گلایه های رانندگان شروع شد، اظهار داشت: با قطع پایه سوخت، میزان ارایه سوخت را پیمایش اعلام کردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نکردند. برای مثال در مسیر حمل بار اراک تهران در سمنان بارگیری می شود اما سمنان در بارنامه ثبت نمی شود و آن مسیر برای راننده محاسبه نمی شود و این میزان سوخت در پیمایش نمی آید.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور با تاکید بر راینکه راننده کامیون ها گازوییل فروش و قاچاقچی سوخت نیستند، گفت: پیشنهاد برگشت پایه سوخت را داده ایم و اگر راننده ای این پایه را تا اخر ماه مصرف نکرد آن را باطل کنند اما می گویند رانندگان مابقی را می فروشند اما این ادعا صحت ندارد مگر چند راننده گازوییل می فروشد که باعث افزایش قاچاق سوخت شود چرا به جای این موضوع جلوی قاچاق سیستم یافته سوخت را نمی گیرند؟

موسوی افزود: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می کنند رانندگان افغان در ایران به راحتی سوخت دریافت می کنند و می توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آنها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن سوخت از راننده ایرانی، سوخت بیشتری دریافت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان