Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان «هلیلان» یکی از نقاط محروم کشور است که با گذر دولتها کماکان در سطح پایینی از دارا بودن امکانات و رفاه قرار دارند، این بار خبرنگار فارس به سراغ خانواده‌ای در این منطقه محروم رفته که با درد و رنج هم خانه شده‌اند.

خبرگزاری فارس؛ کبری هواسی: حدود ۷۰سال پیش وقتی وارد خانه بخت شدم و قدم در وادی زندگی گذاشتم، در زیر چادر در آبادی‌ها زندگی می‌کردیم هرگز تصور اینکه وارد زندگی سخت‌تری شوم را نمی‌کردم زندگی که فقر و محرومیت مقدمه آن بود اما باید می‌ایستادم و خودم را قوی می‌کردم تا مغلوب نشوم (اینها سخنان پیرزن تنهایی است در ایلام، که در ادامه بیشتر با وی و شرایط زندگی‌اش آشنا می‌شویم)

این روزها زندگی شهری با آن همه مشکلاتش آنقدر در مرداب چشم و هم چشمی، حسادت، تبرج و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. غرق شده است که گاهی فراموش می‌کنیم هنوز هستند خانواده‌هایی که دغدغه یک غذای معمولی برای رهایی از گرسنگی فرزندانشان و یک سقف راحت برای خوابیدن و امنیت را دارند.

در هلیلان، بیخ گوش استان ایلام هستند افرادی که با لباس‌های کهنه و مندرس و چشمان پر حسرت آه می‌کشند، زنانی که دوشادوش مردان تلاش می‌کنند تا سفره‌هایشان بدون نان نباشد، اما...

در روستای پله کبود سفلی واقع در هلیلان از توابع شهرستان چرداول در استان ایلام دخترانی هستند که  معجزه نمی‌خواهند بلکه توجه مسوولان را می‌خواهند آنان با چشمانی خسته و پر حسرت به جاده‌های خاکی هلیلان چشم دوخته‌اند تا شاید هم‌دردی از راه برسند و درد دلهایشان را درمان کند.

نسمی جان شیری پیرزن ۷۵ ساله‌ای است که زندگی با او سر ناسازگاری دارد و چشمانش یک روز هم بدون دغدغه و آرامش به خواب نرفته است یک فرش کهنه پاره، ظرف و ظروف کهنه، یک رخت آویز شکسته و اتاق تنگی که در آن احساس خفگی می‌کردم سهم این پیرزن در زندگی است.

وارد خانه او که شدم نگین نوه ۱۴ ساله‌اش را دیدم که درد داشت، دردی که هر نا آشنایی زود با آن آشنا می‌شد؛ خانه‌ای که زخم داشت و زخم‌های عمیق آن تنها درمانی به نام محرومیت زدایی دارد، اما سختتر از هر دردی وعده‌هایی بود که مسوولین در برهه‌های زمانی اعم از انتخابات و... محقق نکردند، مسوولینی که به بهانه بیماری کرونا خود را از سفرها و بازدیدها منع کرده‌اند.

نگین مرادی نوه نوجوان این پیرزن سالخورده وقتی من را دید گفت: خانم خبرنگار دردها را می بینی از نزدیک اما کجا مسوولی هست که به ما کمک کند؟ ما غذا و اقلام بهداشتی نمی‌خواهیم، مشکل من و بچه‌های هم سن و سالم این است، این همه اعتباری که مسوولین می‌گیرند و می‌گویند چرا در مناطق محروم صرف نمی‌شود.

این نوجوان یتیم 14 ساله ادامه داد: تلخی اوقات بچه‌های روستای پله کبود سفلی فقط فقر نیست، موضوع مهمی که زندگی را تلخ کرده فراموش شدن است.

نگین با دردی که او را ساخته بود، می‌گفت: مگر سپاه و کمیته چقدر اعتبار دارند که همه جا را آباد کنند؟ چرا جز این دو ارگان رنگ کس دیگری را نمی‌بینیم؟

من که جوابی نداشتم، با لبخندی تلخ و چشمانی اشک آلود به راهم ادامه دادم تا به مادر بزرگش رسیدم، او از فرط بیماری نمی‌توانست از جایش بلند شود.

نسمی جان شیری فرد پیرزن ۷۵ ساله با وجود اینکه قادر به بلند شدن نبود، گفت: تنها آرزویم این است رفاه نسبی بچه‌هایم را ببینم و بعد بمیرم. هیچ آرزوی دیگری ندارم.

وی با اشاره به بیماری‌اش می‌گوید: به علت اضطراب زیاد قلبم دچار مشکل شده است و دیگر نمی‌توانم به خوبی فعالیت کنم.

این پیرزن پله کبودی ادامه داد:سپاه و کمیته امداد با ساخت یک واحد منزل کمکی در حد توان خود انجام دادند اما من هنوز در این چهار دیواری تنگ و تاریک زندگی می‌کنم چرا ه تا لبخند خوشبختی را روی لب بچه‌هایم نبینم از اینجا نمی‌روم.

هزینه 58 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در هلیلان 

قدرت اله کریمیان جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایلام نیز در گفتگو با فارس در ایلام، گفت: یکی از ماموریت‌های مهم سپاه پاسداران توجه به مناطق محروم بوده که الحمدالله در این راستا در قالب ۵ هزار و ۶۰۰ پروژه انجام گرفته چیزی حدود ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات سپاه در بخش محرومیت زدایی آبرسانی به مناطق محروم، بهبود کیفیت آب، ساخت خانه عالم، ساخت مسکن محرومین، اعزام تیمهای پزشکی و ارسال بسته‌های حمایتی بوده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایلام تصریح کرد: با هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی و توجه به مناطق محروم و افزایش اعتبارات در آن مناطق انشاءالله شاهد رضایتمندی مردم خواهیم شد.

ساخت مسکن و اهدا کمک به خانواده محروم هلیلانی

در ادامه عزیز مراد غلامی رئیس کمیته  امداد شهرستان هلیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در حال تکمیل و ساخت پایانی یک باب منزل مسکونی با مبلغ ۵۵ میلیون تومان برای این پیرزن و ۲ بچه یتیم از نوه پسری‌اش هستیم. 

وی افزود: از جمله خدمات کمیته امداد به این خانواده تحویل یک دستگاه کولر آبی، آبگرمکن، کمک مالی و توزیع سبد غذایی به صورت چند ماه یک بار بوده که در کنارش کمک نقدی نیز انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان هلیلان تصریح کرد: هلیلان از نقاط محرومی است که به صورت جد مسوولین ارشد استان باید به آن نگاه داشته باشند تا شاهد فقر و محرومیت بیشتر نباشیم.

انتهای پیام/۹۷۰۸۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: فقر ایلام سپاه پاسداران کمیته امداد مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه