Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:22:09 GMT

هشدار هواشناسی | باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۷۴۲۱

هشدار هواشناسی | باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، پس از عبور سامانه بارشی از کردستان در هفته نخست اردیبهشت ۹۹ و پایداری وضعیت هوای استان در چند روز آینده، پیش بینی می‌شود هم‌زمان با کاهش دمای هوا شاهد وزش‌باد و تندباد در کردستان باشیم.

بارش‌های باران همراه با رعد و برق از اولین روزهای فروردین ۹۹ در کردستان آغاز شد و این بارش‌ها تا چند روز گذشته هم به صورت متناوب سراسر این استان را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان‌کردستان اظهارکرد: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد آسمان استان در چند روز آینده نیمه ابری تا ابری، غبارآلود، گاهی وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق و در پاره‌ای نقاط نیز شاهد بارش تگرگ خواهد بود.

رحیم صدیقی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد از امروز دوشنبه شاهد بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و رخداد تگرگ در نواحی مستعد باشیم.

وی بیان کرد: همچنین آبگرفتگی معابر شهری و روستایی در استان بخصوص در شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز و کامیاران و رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق را در این نقاط شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه(۹ تا ۱۱ اردیبهشت) دوباره بارش‌های رگباری بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت و دمای کمینه هوا در صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مجموع حدود ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صدیقی به توصیف پدیده‌های مورد انتظار درچند روز آینده بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی پرداخت و یادآور شد: وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، شکل‌گیری گردوخاک و بارش‌های رگباری و بهاره را در این روزها شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: از شهروندان کردستان درخواست داریم نسبت به عدم صعود به ارتفاعات به‌ویژه برای کوهنوردی، خودداری از انجام ماهیگیری و عدم تردد از حوالی ساختمان‌های نیمه کاره جدا خودداری کنند.

کد خبر 505609 برچسب‌ها آب و هوا - ایران استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران استان کردستان رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در بعضی مناطق، از بارش باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به‌جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز سه‌شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به‌تدریج نیمه‌ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه‌ابری به‌تدریج ابری گاهی بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749223

دیگر خبرها

  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم