Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:44:03 GMT

شبکه آموزشی شاد و نادیده گرفته شدن قشر پایین جامعه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۷۴۸۰

شبکه آموزشی شاد و نادیده گرفته شدن قشر پایین جامعه

یک کارشناس آموزشی گفت: استفاده از ا اپلیکیشن«شاد» جهت آموزش تمام دانش آموزان کشور نیازمند امکانات و تجهیزاتی است که باید تمام دانش آموزان کشور در اختیار داشته باشند و سوال هایی در این زمینه پیش می آید که باید از شخص وزیر آموزش و پرورش پرسید.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، «فواد کورده» کارشناس آموزشی درباره شبکه آموزشی «شاد» یادداشتی نگاشته اند که در زیر می خوانید:

«در حالی که از نیمه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ گذشته بودیم به ناگاه ویروسی ناشناخته کرونا که تلفات زیادی در چین گرفته بود وارد ایران شد و مسئولین کشور برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک، تصمیم بر تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

«بسیاری از معلمان دلسوز مدارس که هم خود و هم دانش آموزانشان به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی داشتند از همان ابتدا برای عقب نماندن فرآیند آموزش، از طریق شبکه های اجتماعی واتساپ و اینستاگرام، آموزش دانش آموزان را از سر گرفتند اما با ماندگار شدن این ویروس در کشور و میسر نشدن بازگشایی مدارس، مسئولین وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه ای خواستار این شدند که مدارس به جای استفاده از اپلیکیشن های خارجی، از اپلیکیشن های ایرانی استفاده کنند و از مدیران مدارس خواستند که بعد از انتخاب اپلیکیشن مورد نظر در سامانه سناد نسبت به نصب اپلیکیشن مورد نظر و تشکیل کلاس در آن اقدام کنند.»

 

«بسیاری از مدارس اپلیکیشن های مورد نظر را نصب کردند و از اولیا دانش آموزان نیز خواستند که آن رانصب کنند و وارد کلاس مجازی شوند اما بعد از چند روز با اعتراض بسیاری از فرهنگیان، اولیا و نمایندگان مجلس مبنی اینکه سرور این اپلیکیشن ها در اختیار آموزش و پرورش نیست و تضمینی بر افشا اطلاعات کاربران توسط آموزش و پرورش وجود ندارد مسئولین وزارت آن اپلیکیشن ها را ملغی و از اپلیکیشن شاد رونمایی کردند که در این بستر معلمان به تدریس دانش آموزان بپردازند.»

 

«اما استفاده از این اپلیکیشن جهت آموزش تمام دانش آموزان کشور نیازمند امکانات و تجهیزاتی است که باید تمام دانش آموزان کشور در اختیار داشته باشند و سوال هایی در این زمینه پیش می آید که باید از شخص وزیر پرسید:

 

۱-آیا فکری به حال خانواده هایی که گوشی هوشمند ندارند کرده اید؟ آیا اطلاع دارید هزاران نفر از هموطنان عزیزمان به دلیل شرایط اقتصادی قادر به تهیه گوشی هوشمند نیستند؟

 

۲- آیا اطلاع دارید که بسیاری از روستاهای ما دسترسی به شبکه اینترنت ندارند و به فرض اینکه این روستاها گوشی هوشمند و سیستم هم داشته باشند اما به دلیل نداشتن بستر اینترنت قادر به استفاده از این شبکه نیستند؟

 

۳- آیا می دانید که برخی خانواده ها بیش از چند فرزند محصل دارند و به فرض اینکه این خانواده توانسته باشد یک گوشی هوشمند یا سیستم  تهیه کرده باشند  آن وقت کدام فرزند از گوشی هوشمند جهت وارد شدن به برنامه شاد استفاده کنند و تکلیف بقیه دانش آموزان آن خانواده چه می شود؟

 

۴- آیا می دانید بسیاری از همکاران فرهنگی گوشی هوشمند ندارند؟ آیا باید برای فرایند تدریس، آموزش و پرورش تجهیزات و وسایل لازم برای آموزش را در اختیار معلمان قرار دهد یا این که انتظار داشته باشیم معلمان خودشان تجهیزات و ابزارهای لازم اموزشی را تهیه نمایند؟

در صورتی که به سوال های بالا پاسخ داده نشود و امکانات لازم در اختیار دانش آموزان محروم قرار گرفته نشودگامی دیگر در طبقاتی کردن آموزش و پرورش برداشته است.»

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه شاد آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش تمام دانش آموزان کشور آموزش و پرورش گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است