Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله پروانه چرای دام در سطح ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار از مراتع ممیزی شده استان قزوین صادر می شود. 

محرم رضایی زاده با بیان اینکه ۲۹ هزار بهره بردار (دامدار) از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین دارای پروانه چرای دریافت کرده اند،افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار هکتار از مراتع استان برای چرای دام ها مورد بهره برداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مجموع مراتع استان قزوین ۸۵۰ هزار هکتار است که به انواع ییلاقی و قشلاقی و سه درجه خوب، متوسط و ضعیف تقسیم می شوند.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: در پروانه چرای دام میزان واحد (تعداد) دامی، زمان آغاز و پایان مدت بهره برداری از مرتع در طی یک سال و محدوده مراتع قابل استفاده تعیین می شود.

وی با بیان اینکه بهره برداران در قبال دریافت پروانه دام باید عوارض دولتی پرداخت کنند،اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت این پروانه و یا مواردی چون تخریب مرتع، حضور تعداد واحد دامی بیش از میزان تعیین شده در مرتع تعیین شده و یا حضور دام در مراتع خارج از محدوده مشخص شده باعث جریمه و ابطال پروانه چرای دام می شود.

۶۰درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی در برگرفته است که از این میزان ۸۵۰ هزار هکتار شامل مراتع هستند.

برچسب‌ها مراتع استان قزوین منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع استان قزوین منابع طبیعی مراتع استان قزوین منابع طبیعی پروانه چرای دام استان قزوین منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد