Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دغدغه امنیت و صیانت از دام و اموال عشایر را داریم، گفت: تلاش نیروی انتظامی در این زمینه ستودنی است. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نشست هماهنگی کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، سپاه عشایر، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر و اداره آموزش و پرورش عشایر در سالن جلسات اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن آزادی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد جمعیت عشایری را بیش از 70 هزار نفر معادل 12 درصد جمعیت استان عنوان کرد و افزود: فاصله درون کوچی از 5 تا 250 کیلومتر و برون کوچ تا 500 کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از عشایر استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر از یکی از بزرگترین ایلراهای کشور یعنی پل خیرآباد-بی بی حکیمه، بابامیدان-پل قره می‌گذرند، ادامه داد:  زمان کوچ عشایر 20 اردیبشهت و زمان استقرار در مناطق ییلاقی 25 اردیبشهت ماه است.

آزادی خاطرنشان کرد: عشایری که زودتر از موعد مقرر اقدام به کوچ می‌کنند از ارائه هرگونه حمایتی محروم هستند ولی انتظار می‌رود نیروی انتظامی و دیگر متولیان امر نسبت به تامین امنیت کوچ اقدام کنند.

وی خواستار واکسیناسیون دام عشایر توسط دامپزشکی شد و افزود: بدون شک در صورتی دامی مریض باشد و از مسیری عبور کند، هر دامی از آن مسیر در حال عبور باشد نیز مریض خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد| آغاز کوچ زود هنگام عشایر+تصاویرآماده برای گرمای تابستان؛ کوچ عشایر بختیاری به مناطق ییلاقی به روایت تصویرمعلمان کلاس‌های درس را در مناطق روستایی و عشایری دایر کردند + تصاویر

آزادی یادآور شد: جامعه عشایر به دلیل شرایط زندگی مشخص جزو آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند زیرا با هرگونه مخاطره طبیعی اعم از سیل، بیماری و ...متضرر می‌شوند و در این زمینه نیازمند همکاری و مساعدت هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از خانوارهای جامعه عشایری این استان 2 یا 3 نفره هستند که در طول روز مشغول فعالیت بوده و شب خسته هستند و امکان کشیک و صیانت از دام خود را ندارند و در واقع خودمراقبتی در بین عشایر خیلی سخت شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار اجرای قوانین بازدارنده برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر شد و گفت: دسترسی به منبع برای خدمات رسانی محدود بوده و باید فکری کرد.

مسعود وکیلی با بیان اینکه امروز یک بالگرد برای یک پرواز 30 دقیقه‌ای 40 میلیون تومان هزینه دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: حتی حضور یک خودروی شاسی بلند در مناطق عشایری میلیون‌ها هزینه برای دولت دارد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه 3600 دانش آموز و 480 معلم عشایری داریم، افزود: معلمان، همراه عشایر کوچ می‌کنند تا دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند.

اسماعیل رضایی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه عشایری به دلیل شرایط زندگی امکان استفاده از برنامه «شاد» را نداشتند سعی کردیم معلمان در مناطق حضور داشته باشند و به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عشایر کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد