Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه مطرح عربی به درگیری‌های اخیر میان مزدوران عربستان و امارات در یمن و اعلام خودمختاری از سوی شورای انتقالی جنوب و پیامدهای آن پرداخته است که از حمایت آشکار ابوظبی برخوردار است. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه رای الیوم در تحلیلی نوشت : اختلافات عربستان و امارات در جنگ یمن پس از اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن به کجا خواهد رسید، اختلافاتی که دو طرف جانب سکوت را در پیش گرفته اند، اعلام خودمختاری مقدمه ای برای جدایی نهایی خواهد بود؟ دولت به اصطلاح مشروع و قانونی عبدربه منصور هادی چگونه پایتخت رسمی(صنعاء) و پایتخت موقت(عدن در جنوب یمن) را از دست داد؟ آیا حضرموت سومین مورد(که دولت مزدور منصور هادی از دست خواهد داد) خواهد بود؟

اعلام غیرمنتظره حکومت خودمختاری از سوی شورای انتقالی جنوب یمن در عدن و حالت فوق العاده، تنها یک ضربه قدرتمند به دولت عبدربه منصور هادی نیست، بلکه ضربه ای قدرتمند هم به ائتلاف سعودی اماراتی به شمار می رود که در حال جنگ با جنبش انصارالله و همپیمانان آن است، این تحول بیانگر فروپاشی همبستگی صوری و ظاهری(غیرواقعی) در ائتلاف سعودی اماراتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیل های ویرانگری که هفته گذشته شهر عدن و حومه آن را فراگرفت و منجر به کشته شدن بیست و یک نفر و ویرانیی بسیاری از تاسیسات دولتی و منازل شد، پشت ائتلاف را شکست و آخرین حلقه ارتباطی میان شورای انتقالی جنوب و دولت منصور هادی در ریاض را از هم گسست.

مردم یمن در عدن خود را تنها یافتند بدون اینکه از کمک یا خدمات یا عملیات نجات در برابر این فاجعه برخوردار شوند به همین سبب به خیابانها ریختند و تظاهرات اعتراض آمیز شدیدی برگزار کردند و شورای انتقالی جدایی طلب هم از این حالت خشم برای اعلام اولین گام و مهمترین گام برای عملی کردن مقاصد عملی در جدایی طلب برداشت یعنی اعلام خودمختاری کرد.

در حقیقت، شورای انتقالی قدرت واقعی مسلط بر صحنه نظامی و امنیتی عدن بود و اکنون با اعلام حالت فوق العاده و خودمختاری، شروع به تحکیم سیطره اداری خود و برچیدن موسسات دولتی وابسته به دولت عبدربه منصور هادی کرده است.

نیروهای شورای انتقالی جنوب بر تمام وزارتخانه ها و بندرگاه عدن و فرودگاه آن و نیز بانک مرکزی سیطره یافتند و مانع بازگشت نخست وزیر دولت منصور هادی به این شهر شدند و به این ترتیب، دولت منصور هادی پایتخت اول خود یعنی صنعاء و پایتخت دوم یعنی عدن را از دست داد و اکنون چاره ای ندارد که به دنبال یافتن پایتخت سوم باشد تا هم دولت و هم مجلس مرکزی به آن نقل مکان کنند که ممکن است پایتخت سوم، استان حضرموت باشد.

توافق ریاض که نوامبر گذشته میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب یمن امضا شد، توانست درگیری های خونین نظامی میان دو طرف را در عدن متوقف کند، ولی بخش مهمتر آن یعنی تقسیم قدرت و دستیابی شورای انتقالی به چندین وزارتخانه اجرا نشد، معنایش این است هر توافقی که به جنگ داخلی در درون جنگ داخلی بزرگتر در یمن پایان دهد، ولی مفاد دیگرش به ویژه در ارتباط با تقسیم قدرت اجرا نشود، همچنان به مثابه آتش زیر خاکستر باقی خواهد ماند و هر لحظه به هر دلیل یا هر بهانه ای آماده شعله ور شدن خواهد بود و این همانی است که رخ داد و اکنون نیز در حال رخ دادن است.

یمن|واکنش ائتلاف جنگ افروزان سعودی اماراتی به تحولات عدن

روزنامه رای الیوم در ادامه آورده است : این یک نزاع غیر مستقیم میان دو طرف ائتلاف عربی(عربستان و امارات) در جنگ یمن است که درباره آن سکوت کرده اند، یعنی پادشاهی عربستان سعودی که از منصور هادی حمایت می کند و حکومت امارات که از شورای انتقالی جنوب حمایت مالی و نظامی می کند و نیروهایش را آموزش نظامی می دهند، شورایی که در سنگر طرح های جدایی طلبی ایستاده است و نکه قابل توجه این است که دو طرف این درگیری چه اصیل یا نیابتی، این مسئله را انکار می کنند و سرهای خود را زیر شن قرار داده اند(خود را به نفهمی و ندانستن زده اند)

در پایان این تحلیل آمده است : این(تحولات اخیر عدن) حلقه ای از حلقه های فروپاشی و تجزیه یمن به ویژه جدایی جنوب از آن است که بعید نیست به دوران سلاطینی برگردد که تا پیش از استقلال در سال 1967 میلادی تحت اشغالگری انگلیس قرار داشت، مخالفت پنج استان حضرموت، ابین، شبوه، المهره و سقطری با بیانیه شورای انتقالی جنوب که اعلام خودمختاری کرده است، که در این باره حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "امارات" اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار امارات اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار امارات اخبار یمن شورای انتقالی جنوب عربستان و امارات اعلام خودمختاری دولت منصور هادی جنوب یمن دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید

پیرمغان نام آهنگی است از علیرضا عصار که براساس غزلی از حافظ اجرا شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عصار خواننده موسیقی پاپ، ترانه‌ی «پیر مغان» را با شعری از حافظ و سبزه منصور منتشر کرده است. در واقع این اثر دو بخش دارد که بخش نخست آن با شعری از سبزه منصور اجرا و در بخش دوم آن غزلی از حافظ خوانده می‌شود.

جایزه یک میلیارد تومانی برای بهترین گروه موسیقی / علیرضا عصار در مقام داور

عصار درباره این اثر نوشته است: ترانه «پیر مغان» را با آرزوى روزهاى روشن و به امید شنیدن خبرهاى خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌کنم.

در اجرای این اثر بهرام آقاخان گیتار نایلون و دارا دارایی گیتار باس، پویا نیکپور پیانو، همایون نصیری پرکاشن و رضا عسگرزاده دودوک می‌نوازند.

میکس و مسترینگ این اثر را پویا نیکپور انجام داده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه