Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@19:16:27 GMT

پیش‌بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن غلات در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۸۴۸۷

پیش‌بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن غلات در استان سمنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لطف‌الله رضایی دوشنبه ۸ اردیبهشت ابراز داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۲۰ هزار تن گندم و ۶۰ هزار تن جو از اراضی زیر کشت غلات استان سمنان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: وسعت زیر کشت جو در اراضی کشاورزی استان سمنان امسال با یک هزار هکتار افزایش به ۱۶ هزار هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: وسعت زیر کشت گندم در استان سمنان نیز با افزایش یکهزار هکتاری در سال زراعی جاری  به ۳۰ هزار هکتار رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: افزایش وسعت زیر کشت گندم و جو با هدف کاهش وسعت کشت گیاهان آب‌بر و خودکفایی در تولید گندم و تأمین خوراک دام انجام شده است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال آبی جاری ۲ هزار هکتار از وسعت زیر کشت سبزی و جالیزی استان سمنان کم شده و به وسعت زیر کشت گندم و جو اضافه شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: توسعه کشت محصولات کم‌آب بر جایگزین محصولات با مصرف آب زیاد در درستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است و با جدیت پیگیری می‌شود.

بیش از ۸۴ هزار تن گندم از گندمکاران استان سمنان سال گذشته به صورت تضمینی خریداری شد.

کد خبر 505642 برچسب‌ها استان سمنان وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی استان سمنان هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد