Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:15:28 GMT

رونق کسب و کارهای خانگی در روزگار کرونایی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۸۷۸۱

رونق کسب و کارهای خانگی در روزگار کرونایی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کار کردن در نرم‌افزارهای ارتباطی، بازار را در یک گوشی موبایل خلاصه شده و همزمان با تحول فروشگاه‌ها، تجهیزات آن‌ها نیز تغییر یافته به طوری که مکان به فضایی مجازی تبدیل شده  و سیستم‌های مالی نیز از قالب سنتی خود  درآمده‌اند و به‌ صورت نرم‌افزارهایی روی گوشی موبایل در دسترس فعالان عرصه اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استارتاپ‌ها نیز وارد عمل شدند

این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که دریابیم در این روزها فروشگاه‌های آنلاین گسترش بسیاری یافته‌اند و دنیا به سمت کوچک‌تر شده پیش می‌رود، بنابراین فعالان عرصه مجازی و استارتاپ‌ها نیز وارد عمل شده‌اند و با ارائه سیستم‌های جدید حسابداری رسیدگی به حساب و کتاب‌های مالی را آسان‌تر می‌کنند.

محمد هاشم مسعودی مدیر عامل استارتاپی با اشاره به اینکه ایجاد استارتاپ‌های حسابداری در قالب‌های جدید ضرورت کسب و کارهای تازه است، بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده بر روی ۲۴۰ نرم‌افزار فعال در حوزه مالی، درمی‌یابیم که صنعت نرم‌افزار بیشترین گردش را در سیستم‌های مالی دارد.

او، تصریح کرد: دنیای تجارت امروز به سمت سیستم‌های ابری و آنلاین می‌رود که در آن‌ها خدمات بسیار با قیمت ارزان ارائه می‌شود، که این سیستم‌ها همیشه در دسترس هستند و داده‌های آن‌ها از بین نمی‌رود که می‌توانند نسخه‌های پشتیبان را بگیرند و در چند سال آینده، فقط با برخورداری از وسیله‌ای که به اینترنت متصل می شود  می توان از همه خدمات آنلاین در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شد.

 مسعودی، در این زمینه از نسل جدید سیستم‌های حسابداری یاد کرد که در این روزها به یاری مشاغل کوچک، خانگی و اینترنتی آمده است.

مدیر عامل استارتاپی ادامه داد: سیستم‌های قدیمی حسابداری با سی‌دی یا فلش یا قفل سخت افزاری کار می‌کردند اما در سیستم‌های جدید یا سیستم‌های ابری نیازی به نصب نرم‌افزار نیست و در هر کجا و هر زمان و با هر وسیله‌ای می‌توان کار کرد.

او، افزود: اینگونه سیستم‌ها در زمره سیستم‌های ابری قرار می‌گیرند، درست مانند یک ایمیل که با هر وسیله‌ای می‌توان به آن دسترسی یافت و تنها کافی است فرد شناسه کاربری و رمز عبور را داشته باشد.

بنیان‌گذار استارتاپ حسابفا با بیان اینکه این سیستم حسابداری به‌صورت اتوماتیک از داده‌ها فایل پشتیبان می‌گیرد، اضافه کرد: در این روش، داده‌ها از بین نمی‌رود و همزمان در سیستم چندین پشتوانه وجود دارد که فرد در هر زمان و مکان می‌تواند به آن دسترسی یابد.

دورکاری به کمک صاحبان کسب و کار می‌آید

مسعودی، با اشاره به وضعیت پیش‌آمده برای بسیاری از مشاغل در روزهای کرونایی، اظهار کرد: در شرایط دورکاری این گونه سیستم‌ها به کمک صاحبان کسب و کار می‌آیند،  زیرا در آن یک حسابدار همزمان می‌تواند چندین کسب و کار را مدیریت و بررسی کند و برای مثال بداند هرکس در زیرمجموعه چگونه فعالیت می‌کند.

مدیر عامل استارتاپی، یکی دیگر از مزیت‌های سیستم‌های ابری حسابداری را هزینه بسیار اندک آن‌ها برای صاحبان مشاغل دانست و گفت: در این سیستم‌ها همه خدمات حسابداری به آسانی در دسترس بوده، و هدف بهره‌مندی کسب و کارهای کوچکی از جمله یک فروشگاه، مغازه یا حتی یک صندوق قرض‌الحسنه خانوادگی بوده و به این ‌معنا کسی که دانش حسابداری ندارد نیز می‌تواند با سیستم کار کند، یعنی نیاز نیست افراد از دانش حسابداری به‌صورت حرفه‌ای بهره‌مند باشند بلکه سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای همه قابل استفاده باشد.

او، با بیان اینکه جوانان نخبه فارس با همت و تلاش خود، اولین نسخه بومی نرم افزار حسابداری ابری را طراحی کرده‌اند، درباره ویژگی این برنامه بیان کرد: برخلاف سیستم‌های سنتی، در سیستم‌های حسابداری آنلاین چندین امکانات به‌صورت همزمان فراهم است و درمجموع می‌توان گفت در چنین سیستمی هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود و هم در هزینه.

مسعودی با تاکید بر اینکه مخاطبان این سیستم‌ها استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا هستند، تصریح کرد:کسانی که تازه می‌خواهند فعالیت در فضای اقتصادی آنلاین را آغاز کنند، باید به ناچار از سیستم مالی برخوردار باشند که حساب و سود زیان را بسنجند و لازمه این مهم که به منزله قلب هر کسب و کاری بوده، برخورداری از سیستمی حسابداری است که به آسانی بتوان از آن بهره برد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسب کار خانگی فضای مجازی استارتاپ سیستم حسابداری سیستم های ابری کسب و کارهای استارتاپ ها نرم افزار کسب و کار سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود

به گزارش خبرنگار مهر، بابک سوری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۶۰ شرکت استان از خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند باید بتوانند ماحصل دستاوردهای خود را به صنعت، عملیات و ورود محصولات فیزیکی در استان تزریق کنند.

وی بیان کرد: تولید نرم افزار در استان خوب است اما باید کارهای شرکت‌های فناوری اطلاعات در حوزه صنعت کاربرد خود را نشان دهد و به افزایش محصول و تولید خدمات منجر شود.

سوری خاطرنشان کرد: روزانه پیگیر بهبود فیزیکی زیرساخت‌های فیزیکی که بیشتر تأمین مکان است هستیم و تلاش خود را در این راستا بکار می بریم.

وی کمبود تسهیلات، حمایت مالی و سایر مشکلات مطرح شده توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات در این جلسه را درست دانست و بیان کرد: باید شرکت‌ها نوآوری و خلاقیت به خرج دهند تا کارهای خلاقانه داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: ماهیت نوآوری در کار شرکت‌های فناوری باید دنبال شود و فکرهای متفاوت ارائه شود تا شاهد پیشرفت این شرکت‌ها در استان باشیم.

سوری اضافه کرد: افزایش امکانات و کاهش مشکلات هدف ماست و پیگیر این موارد در استان هستیم.

کد خبر 6087574

دیگر خبرها

  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود