Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:36:01 GMT

کرونا و تشدید فقر در آمریکای لاتین

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۸۸۱۳

کرونا و تشدید فقر در آمریکای لاتین

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، آلیسیا بارسنا رئیس کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در سازمان ملل عنوان کرد: حتی پیش از شیوع کرونا، آمریکای لاتین هفت سال بد اقتصادی را تجربه کرده بود.

بی‌ثباتی بهای کالاها، افزایش بیکاری، افول بازار نفت، سوءمدیریت‌ها و فروپاشی صنعت گردشگری به دنبال شیوع کرونا نشان می‌دهد که این ویروس به اقتصاد این منطقه بیشتر از اقتصادهای در حال توسعه آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی در آمریکای لاتین در سال جاری ۵.۲ درصد افت خواهد کرد که آمار بیشتری در مقایسه با دیگر قاره‌های جهان از جمله آسیا و آفریقا است.

آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد که نرخ فقر در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب تا پایان سال جاری میلادی به ۳۷.۴ درصد افزایش می‌یابد که بالاترین آمار از سال ۲۰۰۷میلادی خواهد بود.

فایننشال تایمز در ادامه این گزارش عنوان کرد: بحران‌های اجتماعی از جمله افزایش نابرابری‌ و بی‌عدالتی‌ها در آمریکای لاتین پیش از کرونا باعث شده بود تا این منطقه همواره منطقه‌ای ضعیف در جهان لقب بگیرد. شیوع کرونا و پیامدهای آن چالش‌های این منطقه را تشدید خواهد کرد.

تاکنون بیش از ۱۶۹ هزار نفر در منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به کرونا مبتلا شده‌اند که ۸۳۴۶ فوتی داشته است. برزیل، پرو، اکوادور، مکزیک و شیلی بالاترین آمارهای مبتلایان به کرونا را در این منطقه داشته‌اند.

پیش از این گزارش شده بود که شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین منجر به بزرگترین ضربه اقتصادی در تاریخ این منطقه خواهد شد و شدت ضربه اقتصادی شیوع کرونا به اقتصاد آمریکای لاتین از دوران رکورد بزرگ سال ۱۹۳۰ و ۱۹۱۴ بیشتر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فقر آمریکای لاتین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فقر آمریکای لاتین ویروس کرونا فقر آمریکای لاتین آمریکای لاتین شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا