Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری «پلیتیکو» یادداشتی از کمیته ملی مجلس نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا به نهادهای انتخاباتی این حزب را فاش کرد که خلاصه آن این است: «هر وقت از کروناویروس پرسیدند، به چین حمله کنید!» ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین،  در این یادداشت 57 صفحه ای، راهنمایی کاملی برای واکنش به پرسشهای رای دهندگان درباره کرونا مطرح شده که کلیت آن را می توان تحت عنوان «فرافکنی روی چین» جمع بندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، انفعال دولت آمریکا در مقابله با کرونا انتقاد گسترده مردم این کشور را به دنبال آورده و در عین حال، جمهوریخواهان هم که هرگز دست از فرافکنی کوتاهی های خود روی چین برنداشته اند. طراحی همین «فیلمنامه بسیار پیچیده» بار دیگر تمسخر کاربران اینترنت را برانگیخته که اگر در مبارزه با کرونا هم به همین اندازه تلاش می کردید، وضعیت حالای آمریکا به این وخیمی نمی شد. این پدیده بار دیگر این واقعیت دلسردکننده را به نمایش می گذارد که برای سیاستبازان آمریکا، منافع سیاسی همیشه از جان مردم ارزشمندتر بوده است.

همکاری تحقیقاتی دانشمندان چینی و آمریکایی درباره کرونااتهام آلمان به چین برای تعریف از عملکرد پکن در مقابله با کرونامصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: چگونه چین ‌می‌تواند آمریکا را در جهان پساکرونا پشت‌سر گذارد؟تجربه چین در مقابله با ویروس کروناچرا صنعت نفت جهان دیگر نمی‎تواند به چین اتکا کند؟یک روز دیگر بدون فوتی کرونایی برای چین/بیمارستان‌های ووهان بیمار کرونا ندارند

 

بیایید نگاهی به مضمون این فیلمنامه بیندازیم. طبق گزارش پلیتیکو، یکی از استراتژیستهای باسابقه جمهوریخواه سه برنامه برای حمله به چین طراحی کرده است. نخست «پنهانکاری درباره وضعیت شیوع کروناویروس»، دوم «ضعیف نشان دادن حزب دمکرات در مقابل چینیها» و سوم «تهدید به اعمال تحریم علیه چین به خاطر شیوع بیماری همه گیر». جالبتر این که در همین فیلمنامه به نامزد جمهوریخواهان پیشنهاد شده در صورتی که پرسیده شد آیا رهبران آمریکا باید مسؤولیت شیوع بیماری در کشور را بر عهده بگیرند یا نه، نباید مستقیما از آنها دفاع کرد، بلکه باید مستقیما چین را متهم ساخت. هراس و وجدان گناهکار آمریکاییها به این حد رسیده است، زیرا اصلا نمی توانند دلیل و توضیحی برای دست روی دست گذاشتن در هفتاد روز اول مقابله با کرونا پیدا کنند.

از طریق این فیلمنامه به آسانی می توان با توطئه پردازیهای جمهوریخواهان آشنا شد. نخست فرافکنی نارضایتی جامعه آمریکا از بی کار نشستن دولت در مقابله با کرونا، دوم ضربه زدن به حزب دمکرات و درست کردن یک چهره سختگیرانه علیه چین برای کسب آراء انتخاباتی، و سوم ادامه مانع تراشی در روند توسعه چین.

اما بازیگران هر چه تلاش کنند، بازی آنها بر اساس یک فیلمنامه بی اساس و پر از دروغ و سیاسی کاری، از نگاه جهانیان غیر از یک مضحکه آمریکایی در نخواهد آمد.

کارهای چین در مبارزه با کروناویروس، چه با توجه به جدول کاری و چه با توجه به نتایج بازدید میدانی کارشناسان خارجی، تغییری در ارزیابی عادلانه ایجاد نخواهد کرد. هر چند سیاه نمایی آمریکا علیه چین پایان نمی یابد.

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,87,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" ویروس کرونای جدید ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونای جدید ویروس کرونا مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد