Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه 99)، با افزایش 22720 واحدی معادل 2.85 درصد به رقم 820 هزار و 534 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 166 واحدی به رقم 9 هزار و 774 واحد رسید. شاخص کل بورس در حالی امروز به ابرکانال 800 هزار واحد وارد شد که در مجموع سه روز ابتدایی هفته، با رشد 78137 واحدی همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردی کم نظیر که با توجه به عطش خرید در میان سهامداران، رقم خورده است.

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 6044 واحدی معادل 2.85 درصد به رقم 218 هزار و 306 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 4308 واحدی معادل 1.61 درصد، عدد 271 هزار و 769 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2862 واحدی معادل 1.61 درصد به رقم 180 هزار و 571 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 25806 واحد افزایش معادل 2.56 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 33 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 16906 واحد افزایش معادل 2.99 درصد به رقم 582 هزار و 799 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 44768 واحد افزایش معادل 2.65 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 731 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 2209 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 2032 واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 1009 واحد، نماد تيپيكو متعلق به سرمايه گذاري دارويي تامين با 964 واحد، نماد شستا متعلق به سرمايه گذاري تامين اجتماعي با 954 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 872 واحد، نماد وپاسار متعلق به بانك پاسارگاد با 844 واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 824 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد معاملاتی ونوین متعلق به بانك‌اقتصادنوين‌ با 122 واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با 99 واحد، نماد كروي متعلق به توسعه‌ معادن‌ روي‌ ايران‌ با 95 واحد و نماد قرن متعلق به پديده شيمي قرن با 83 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 7 میلیارد و 258 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 272 هزار نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 524 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زنجیره تأمین غذا ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز سوم رمضان ماهواره نور بورس شاخص کل بورس بازار سرمایه ویروس کرونا زنجیره تأمین غذا ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز سوم رمضان ماهواره نور واحد افزایش درصد به رقم هزار واحد واحد رسید شاخص کل معادل 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس در سکوت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می‌رسد فعلا نه انگیزه‌ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته‌ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می‌خورد، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز ۱۶۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس