Web Analytics Made Easy - Statcounter

یومانا در تازه‌ترین گزارش خود از کشته شدن بیش از ۵۰۰ غیر نظامی افغان در ۳ ماه نخست سال ۲۰۲۰ خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از جمهور، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه خود گفته است که در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۵۰۰ غیر نظامی در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند که ۱۵۰ تَن از آنها کودک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش همچنین بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر تمام گروه‌های درگیر جهت حفظ جان شهروندان افغان به ویژه با توجه به افزایش تهدید ناشی از بیماری کرونا، تاکید می کند.

همچنین، گزارش یومانا به مجروح شدن ۷۶۰ غیرنظامی در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کند.

گفتنی است کشتار غیر نظامیان از ماه میلادی مارس و همزمان با آغاز مذاکرات آمریکا-طالبان، افزایش یافته است.

یوناما مسئولیت ۳۹ درصد از تلفات غیر نظامی را به طالبان، ۱۳ درصد را به گروه تروریستی داعش و باقی آن را به عناصر نامشخص مخالف دولت نسبت داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یوناما کشته شدن غیرنظامیان افغان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

 منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.
 
به گزارش اطلاعات روز؛ طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.
 
این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌‌اند.
 
یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.
 
به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.
 
طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.
 
در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره‌ پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.
 
طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.
 
ویدیوهای گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیوها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند