Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:23:26 GMT

توزیع ۱۱۰ بسته غذایی در جهرم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۹۲۲۵

توزیع ۱۱۰ بسته غذایی در جهرم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد موحد مسئول گروه جهادی مسجد امام حسن مجتبی(ع) جهرم بیان کرد: این گروه ۱۱۰ بسته غذایی شامل مرغ، برنج، روغن، سویا، شکر، ماکارونی، رب گوجه و نخود را با کمک اهالی و خیران محله تهیه و بین نیازمندان محله جبذر توزیع کردند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: با جمع‌آوری هدایای نقدی کارکنان این دانشگاه، ۲۰۰ بسته غذایی و بهداشتی به افراد نیازمند اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، ادامه داد: این بسته‌های غذایی شامل مرغ، برنج، حبوبات، روغن، ماکارونی، سویا و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و الکل بود.

موحد افزود: جمعی از جوانان در رزمایش کمک مومنانه به نیابت از سردار شهید عبدالرحمن رحمانیان با تهیه و توزیع ۱۱۰ بسته غذایی شامل برنج، مرغ، خرما، روغن، ماکارونی، شکر و رب گوجه به اقشار آسیب پذیر جهرمی یاری رساندند.

مسئول گروه جهادی مسجد امام حسن مجتبی(ع) جهرم اضافه کرد: ارزش ریالی هر یک از بسته‌ها که از طریق کمک‌های مردمی تهیه شده بود، دو میلیون ریال بود که ۲۲۰ میلیون ریال برای تهیه اقلام این پویش هزینه شد.

او، اظهار کرد: استادان و کارکنان دانشگاه جهرم نیز حدود ۵۰ بسته معیشتی برای نیازمندان اهدا کردند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه جهادی توزیع بسته غذایی هدایای نقدی رزمایش کمک مومنانه بسته غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکنیکی ساده برای کنترل خشم

رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229694 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی