Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بدهی شرکت‌های هواپیمایی عمدتا مربوط به ایرلاین‌های خارجی بوده که از سوی سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است. تاریخ انتشار: 15:18 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۱۳۱

مسعود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با میزان درباره رقم بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به مسافران اظهار کرد: موضوع بدهی این گونه که در رسانه‌ها مطرح شده نیست و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به مشکلات و شرایط پیش آمده در تلاش هستند تا نسبت به استرداد مبلغ بلیت مسافران اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش عمده استرداد مبلغ بلیت مسافران انجام شده است و رقم بدهی که از سوی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری کشور اعلام شده مربوط به شرکت‌های های هواپیمایی خارجی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای گفت: متاسفانه بسیاری از ایرلاین‌های خارجی به تعهدات خود عمل نکردند و استرداد بلیت‌ها را به تعویق انداخته اند.

سامانی گفت: در حال حاضر بسیاری از ایرلاین‌های داخلی به تعهدات خود عمل کرده‌اند و در مواردی از آژانس‌های مسافرتی طلبکار نیز هستند.

وی افزود: موارد کمی نیز اگر در زمینه استرداد بلیط پرواز‌های داخلی وجود داشته باشد در حال پیگیری است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نحوه پیگیری استرداد بلیط پرواز‌های خارجی گفت: این موضوع باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به ارتباط با نمایندگان ایرلاین‌های خارجی انجام شود که در حال انجام است.

گفتنی است، حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری کشور اعلام کرد؛ با بررسی‌های میدانی و محاسبات دقیق صورت گرفته مشخص شد که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پول مردم نزد ایرلاین‌ها مانده و از این رقم فراتر نیز در اختیار هتل‌ها و مراکز رفاهی باقی مانده است.

وی گفته بود این بدهی ایرلاین‌ها به مردم مربوط به مشکلات اخیر و عدم امکان سفر به دلیل کرونا و کنسلی سفر است.

رفیعی اعلام کرد: انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری نمی‌تواند این هزینه مردم را از ایرلاین‌ها پس بگیرد و بار‌ها این موضوع از مراجع ذی ربط پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: زورگویی ایرلاین‌ها به مسافران؛ وعده یکساله برای بازگرداندن بدهی ۴۰۰ میلیاردی به مردم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایرلاین ها سازمان هواپیمایی اخبار اقتصادی شرکت های هواپیمایی ایرلاین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان